Σήμερα η Κάρπαθος εξυπηρετείται με τον βραχίονα (πλ1) από το 1960.

Στο σχέδιο πόλεως του 1968 προβλέπετο νέο λιμάνι στην θέση (2) με προβλήτα κολλητή πάνω στο νησί (Γααρόνησο) όπου είναι κατασκευασμένο και το καταφύγιο ιδιωτικών σκαφών.

Η Κάρπαθος τότε ούτε καν έφθανε μέχρι το Γααρόνησο. Ήταν μέχρι την Εθνική με βράχια στη ακτή.

Σήμερα όμως (50 χρόνια μετά ) η πιο σπουδαία περιοχή τουριστικής ανάπτυξης με παραλία 3 χιλιόμετρα αμμουδιάς , που αφήνει το 80% του συναλλάγματος του νησιού , φθάνει μέχρι την θέση Βρόντης (3).

Όσο το λιμάνι βρίσκεται στη κέντρο της πόλης των Πηγαδίων (1) &(2) τα φορτηγά θα επιβαρύνουν το τουρισμό και την κυκλοφορία. Όλοι μας έχουμε δει την εικόνα με τριαξονικά φορτηγά να περνούν μπροστά από τουρίστες που τρώνε στα παραλιακά εστιατόρια.

Με την λύση στο Γααρόνησο , απλώς μεταθέτουμε το πρόβλημα της κυκλοφορίας 200 μέτρα πιο πέρα. Επιβαρύνοντας φυσικά τους επόμενους. Επιβαρύνοντας την αναπτυσσόμενη περιοχή μέχρι τους κάμπους της Παναγίας.

Ας πειστούμε όλοι ότι : Όσο περισσότερα τριαξονικά επιβαρύνουν την κυκλοφορία στη πρωτεύουσα, τόσο θα υποβιβάζεται η αξία του νησιού.

Όσο περισσότερους πεζόδρομους φτιάξουμε , τόσο θα αυξάνουμε την την αξία της Καρπάθου και παράλληλα η αξίας της περιουσίας όλων των κατοίκων, διορθώνοντας εν μέρει με αυτό το τρόπο τις κακοτεχνίες του παρελθόντος.

Επιπλέον αφού θα έχουμε δύο λιμάνια, θα πρέπει το καθένα να εξυπηρετεί σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Αν δεν μπορεί να προσδέσει το πλοίο στο ένα, να προσδέσει στο άλλο που θα είναι υπήνεμο.

Επιλέγοντας το Γααρόνησο(2): (λύση που προτείνει ο Δήμος )και δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό αφού τα φορτηγά θα περνούν μέσα από τις τουριστικές επιχειρήσεις και θα προσβάλεται από τους ίδιους καιρούς.

Δηλαδή κάποιες φορές σε έντονες καιρικές συνθήκες δεν θα έχουμε λιμάνι.

Επιλέγοντας τον Βρόντη (3) που είναι η πρόταση μας: Τα φορτηγά φεύγουν εκτός πόλης χωρίς να ενοχλούν κατοίκους και τουρισμό και επιπλέον τους καλοκαιρινούς μήνες με Β και ΒΔ ανέμους εκεί επικρατούν συνθήκες νηνεμίας.

Τον χειμώνα που θα προσβάλεται απο Α, ΝΑ, Ν, τότε το σημερινό λιμάνι θα μπορεί να χρησιμοποιείται. Τον χειμώνα δεν λειτουργεί τουριστικά το νησί.

Δηλαδή θα έχουμε δυο εναλλακτικές λύσεις λιμανιού.

Στα θέματα κρουαζιερόπλοιων και εύκολης πρόσδεσης των πλοίων έχουν αναφερθεί από ειδικούς  πολλές φορές στο παρελθόν.

Θα δοθούν αρκετά χρήματα και η προοπτική πρέπει να ειναι λύση για τα επόμενα πενήντα (50) χρονια.

Γιάννης Η. Μανωλάκης