Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, για το ζήτημα των υψηλών τιμών στη βενζίνη που καταγράφονται στα νησιά του Αιγαίου.
Όπως αναφέρει ο κ. Κόνσολας, η τιμή της βενζίνης στα νησιά έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα, αγγίζοντας ή ξεπερνώντας την τιμή των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ανά λίτρο, κινείται κατά μέσο όρο στα 1,90 ευρώ ανά λίτρο, ενώ σε ορισμένα νησιά των Κυκλάδων, όπως και στην Πάτμο, υπερβαίνει αυτό το όριο.
Την 1η Ιουνίου, όπως τονίζει ο κ. Κόνσολας, η κυβέρνηση καταργεί τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε νέες ανατιμήσεις.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας ζητά να υπάρξει έρευνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το συγκεκριμένο γεγονός, αλλά και κατά πόσο τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να δει αυτό που προσποιείται ότι δεν βλέπει: ότι το κόστος μεταφοράς καυσίμων στα νησιά είναι ιδιαίτερα υψηλό και το κόστος αυτό μετακυλίεται στους κατοίκους και στους επισκέπτες των νησιών.
Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν το Κράτος φέρεται να εισπράττει πόρους μέσω εισφοράς 1,2% στις τιμές των υγρών καυσίμων για την επιδότηση της μεταφοράς καυσίμων στα νησιά αλλά να μην διατίθενται αυτά τα χρήματα για το συγκεκριμένο σκοπό.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας αναφέρεται και στις επιπτώσεις που υπάρχουν στην ανταγωνιστικότητα του τουρισμού μας από τις υψηλές τιμές των καυσίμων στα νησιά.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Αθήνα, 24 Μαΐου 2018
Αρ.Πρ.: 6205 / 24.5.2018
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης
Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την τιμή των καυσίμων στα νησιά και επιδότηση της μεταφοράς τους»
Κύριε Υπουργέ,
Η τιμή της βενζίνης στα νησιά έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη, συγκριτικά με την υπόλοιπη Ελλάδα, αγγίζοντας ή ξεπερνώντας την τιμή των 2 ευρώ ανά λίτρο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα, η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης ανά λίτρο, κινείται κατά μέσο όρο στα 1,90 ευρώ ανά λίτρο, ενώ στην Πάτμο υπερβαίνει αυτό το όριο.
Στην περιοχή του Βορείου Αιγαίου και συγκεκριμένα στη Σάμο η τιμή ξεπερνά τα 1,90 ευρώ ανά λίτρο.
Σε σύγκριση με άλλες περιοχές της χώρας, οι τιμές της βενζίνης στα νησιά είναι ιδιαίτερα υψηλές.
Σε όλα αυτά θα πρέπει να συνυπολογίζουμε ότι την 1η Ιουνίου η κυβέρνηση καταργεί τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο, γεγονός που ενδέχεται να οδηγήσει σε νέες ανατιμήσεις.
Με δεδομένο ότι έχει ήδη ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, η υψηλή τιμή της βενζίνης στα νησιά εκτός από τους μόνιμους κατοίκους, πλήττει και τους επισκέπτες με αρνητικές επιπτώσεις για την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού μας.
Οι εξελίξεις στη διεθνή αγορά του πετρελαίου δεν αποτελούν δικαιολογία, από τη στιγμή που υπάρχουν τέτοιες μεγάλες αποκλίσεις στην τιμή της βενζίνης στα νησιά σε σχέση με άλλες περιοχές της χώρας.
Η κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο δεν μπορεί να αντιμετωπίζει με αδιαφορία αυτή την κατάσταση.
Άμεσα θα πρέπει να υπάρξει αίτημα προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού προκειμένου να υπάρξει έρευνα για το συγκεκριμένο γεγονός, αλλά και κατά πόσο τηρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει να δει αυτό που προσποιείται ότι δεν βλέπει: ότι το κόστος μεταφοράς καυσίμων στα νησιά είναι ιδιαίτερα υψηλό και το κόστος αυτό μετακυλίεται στους κατοίκους και στους επισκέπτες των νησιών.
Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν το Κράτος φέρεται να εισπράττει πόρους μέσω εισφοράς 1,2% στις τιμές των υγρών καυσίμων για την επιδότηση της μεταφοράς καυσίμων στα νησιά αλλά να μην διατίθενται αυτά τα χρήματα για το συγκεκριμένο σκοπό.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί
- Εάν προτίθεται να ζητήσει από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να πραγματοποιήσει έρευνα για τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται οι τιμές της βενζίνης στα νησιά, αλλά και για την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού.
- Εάν το Υπουργείο Οικονομικών αντιλαμβάνεται ότι με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ αλλά και με το αυξημένο κόστος μεταφοράς καυσίμων προς τα νησιά, οι πρώτοι που πλήττονται είναι οι καταναλωτές (κάτοικοι και επισκέπτες) στα νησιά. Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για να αντιμετωπίσει αυτή την στρέβλωση; Εξετάζει το ενδεχόμενο επιδότησης στη μεταφορά καυσίμων;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου