Την περασμένη άνοιξη σχολιάζοντας στην «ΚΑΡΠΑΘΙΑΚΗ» τα αιτήματα που υποβλήθηκαν στο Υπουργό Ναυτιλίας κατά την επίσκεψή του στην  Κάρπαθο σημειώναμε:

«Η επίσκεψη του Υπουργού … ήταν μια ευκαιρία  να προταθούν λύσεις σε προβλήματα των νησιών μας αρμοδιότητας  του Υπουργού όπως είναι τα δρομολόγια των πλοίων… Καλό θα ήταν   να υπήρχε  ένας στοιχειώδης συντονισμός  των αρχών και τεκμηρίωση των αιτημάτων …ήταν λάθος οι μεν να  ζητούν διατήρηση των πέντε τοπικών δρομολογίων της Κάσου ή περισσότερα δρομολόγια προς Κρήτη, οι δε  να δηλώνουν ότι είναι ευχαριστημένοι με το δρομολόγιο του BLUE STAR, όταν και αυτό χρειάζεται 19-20 ώρες για να φτάσει στη Κάρπαθο μέσω Σάμου ή …. να ζητούν καθιέρωση νέων τοπικών δρομολογίων, δίνοντας την εντύπωση ότι είμαστε ικανοποιημένοι με τα κύρια δρομολόγια.

… Είναι ανάγκη …. να απαιτήσουμε την προκήρυξη της γραμμής για 12 χρόνια  με τρία δρομολόγια από Πειραιά  και ένα θερινό  τοπικό δρομολόγιο από Ηράκλειο με πλοίο ταχύτητας τουλάχιστο 23 κόμβων. ….  έτσι ο χρόνος του ταξιδιού Πειραιάς-Κάρπαθος να μειωθεί σε 15, 13  και 11 ώρες αντίστοιχα , με ευεργετικά αποτελέσματα για τα νησιά μας».

Δυστυχώς οι  τοπικοί μας άρχοντες αγνόησαν την πρόταση και έτσι παρά το γεγονός ότι το Υπουργείο,  ικανοποιώντας τα αιτήματά τους δεν θα δούμε  ουσιαστική βελτίωση στην εξυπηρέτηση των νησιών μας.

Όπως μας δήλωσε ο  Υφυπουργός Ναυτιλίας κ. Νεκτάριος Σαντορινιός παρά τις δυσχερείς οικονομικές συνθήκες που διανύει η χώρα έγινε προσπάθεια να ικανοποιηθούν τα αιτήματα  των τοπικών αρχών αυξάνοντας τις διατιθέμενες πιστώσεις  για την εξυπηρέτηση των νησιών μας κατά 35 % περίπου.

Πράγματι  σύμφωνα με την προκήρυξη των δρομολογίων  του 2018 το Υπουργείο  διαθέτει: 4.030.000 ευρώ για την επιδότηση του δρομολογίου Σητεία-Κάσος – Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος (σε συνέχεια του δρομολογίου Πειραιά- Μήλος-Θήρα-Ηράκλειο), 4.225.000 για το  Θήρα-Κάσος-Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδος, 988.000 για το   Ρόδος-Κάρπαθος ή εναλλακτικά Θήρα-Κάρπαθος-Ρόδος με επιδότηση του τμήματος Κάρπαθος Ρόδος , 1.040.000 για 13 δρομολόγια Ηράκλειο-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος, 78.000 για 13 δρομολόγια Κάσος-Σητεία, 544.000 για 259 δρομολόγια Κάσος-Πηγάδια, 509.600 για δυο νέα δρομολόγια την βδομάδα το καλοκαίρι από Ρόδο ή Λάρδο για Κάρπαθο Κάσο και 254.800 για ένα ακόμη Θερινό δρομολόγιο Ρόδο ή Λάρδο για Διαφάνι-Πηγάδια.

Βέβαια ο διαγωνισμός για τα  νέα τοπικά δρομολόγια  απέβει άκαρπος  και έτσι και για την νέα περίοδος θα έχουμε τα ίδια δρομολόγια.

Σημειώνεται πως τo συνολικό κόστος για τα δρομολόγια που προκηρύχθηκαν ανέρχεται σε 11.67 εκατομμύρια, ποσό επαρκές για την ανάθεση της γραμμής σε ένα νεότευκτο πλοίο με τα χαρακτηριστικά του BLUE STAR PATMOS ή του MYKONOS ταχύτητας 25 κόμβων, για την εκτέλεση τριών πλήρων δρομολογίων από Πειραιά και ενός τοπικού το καλοκαίρι από Ηράκλειο, όπως περιγράφονται παρακάτω με τα οποία κρίνεται ότι θα εξυπηρετούν πολύ καλύτερα τα νησιά μας:

1. Πειραιάς-Θήρα-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος  με επιδότηση του τμήματος Θήρας-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος.

2 Πειραιάς-Θήρα-Σητεία-Κάσος- Κάρπαθος-Χάλκη-Ρόδο με επιδότηση του τμήματος Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος.

3. Πειραιάς-Θήρα-Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος με επιδότηση του τμήματος Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος.

4. Κατά την θερινή περίοδο 15/6-15/9 ένα επιπλέον επιδοτούμενο  δρομολόγιο Ρόδος-Χάλκη-Διαφάνι-Κάρπαθος-Κάσος-Σητεία-Ηράκλειο και επιστροφή.

Η διαφορά σε σχέση με τα ισχύοντα είναι ότι τα δρομολόγια καθορίζονται με αρχή τον Πειραιά  και όχι σε συνέχεια άλλων δρομολογίων και η διάρκεια του ταξιδιού Πειραιά-Κάρπαθος περιορίζεται αντίστοιχα σε 11,13 και 15 ώρες. Με τον κατάλληλο δε προγραμματισμό των δρομολογίων το πλοίο θα μπορεί να αποπλέει από Πειραιά απογευματινές ώρες, να φθάνει στην Κάρπαθο στις έξι το πρωί της επομένης και στην Ρόδο στις 09.30 και να αποπλέει για την επιστροφή το απόγευμα της ίδιας μέρας. Έτσι θα δίνεται η δυνατότητα αυθημερόν μετάβασης και επιστροφής των κατοίκων των νησιών μας  Καρπάθου στη Ρόδο.

Ελπίζουμε οι τοπικοί θεσμικοί φορείς να συμφωνήσουν και να υποβάλουν άμεσα από κοινού, τώρα που σχεδιάζονται τα δρομολόγια του 2019, το αίτημα για προκήρυξη των παραπάνω  δρομολογίων με πλοίο κατηγορίας 1, εκμεταλλευόμενοι και την συγκυρία να έχουμε  Υφυπουργό Ναυτιλίας Δωδεκανήσιο Βουλευτή, που γνωρίζει το πρόβλημα.

Υποναύαρχος Λ.Σ. (εα) Ν. Κανάκης