Η Φιλοζωική Δράση Καρπάθου – Animal Welfare Karpathos πήρε φέτος μια πολύ ιδιαίτερη πρωτοβουλία, στην προσπάθειά της να συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόρους για τις δράσεις της.

Απευθύνθηκε σε καλλιτέχνες του νησιού μας, ζητώντας τους να προσφέρουν έργα τους ως δώρα στη λαχειοφόρο που για πρώτη φορά διοργάνωσε και μάλιστα στα τέλη Αυγούστου έστησε και μια μικρή έκθεση με τα έργα αυτά –την πρώτη εδώ και πολλά χρόνια ομαδική έκθεση καρπάθιων δημιουργών– στο Althea Boutique Hotel.

Ενόψει της κλήρωσης, που θα γίνει μεθαύριο Τρίτη 12 Νοέμβρη στις 6 μ.μ σε ανοιχτή εκδήλωση στο Μέγαρο της Ευαγγελίστριας στα Πηγάδια, η “ΚΑΡΠΑΘΙΑΚΗ”   παρουσιάζει αυτές τις μέρες τους καλλιτέχνες που στήριξαν φέτος αυτή την πρωτοβουλία, θέλοντας να συμμετάσχει και εκείνη από τη μεριά της στην ανάδειξη της καλλιτεχνικής παραγωγής του τόπου μας, αλλά και να ευχαριστήσει τους ανθρώπους αυτούς για τη διαρκή συμβολή τους στον πολιτισμό του νησιού μας.

*Τα βιογραφικά των καλλιτεχνών καθώς και το φωτογραφικό υλικό αναδημοσιεύονται από την ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Φιλοζωικής Δράσης Καρπάθου – Animal Welfare Karpathos.

Μάνος Αναστασιάδης

Ο Μάνος Αναστασιάδης κατάγεται από το Διαφάνι της Καρπάθου.

Το βιογραφικό σημείωμα που μας έστειλε έχει συνταχθεί από την κα. Ευαγγελία  Γεωργιτσογιάννη, καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και του Πολιτισμού στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.
Ο Μάνος Αναστασιάδης είναι ζωγράφος και εικαστικός δημιουργός. Στα εκφραστικά του μέσα, εκτός από τη ζωγραφική, ανήκουν η χαρακτική, η γλυπτική, η φωτογραφία, οι κατασκευές, το κριτικό δοκίμιο, η ποίηση και η ενότητα «Αφορισμοί και αναστοχασμοί».

Πέρα από όλα τα παραδοσιακά καλλιτεχνικά του μέσα, στη νεότερη εκφραστική του κάνει δημιουργική χρήση της νέας τεχνολογίας, σε μια δυναμική αλληλενέργεια με το παραδοσιακό εργαστήρι του ζωγράφου.

Είναι διδάκτωρ στο Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και δίδαξε στο μεταπτυχιακό του τμήμα «Αλέξανδρος Δελμούζος». Έκανε μακροχρόνιες ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής και άλλων τεχνών και υπήρξε δάσκαλος τέχνης και εκπαιδευτικός.

Η διαδρομή του στο χώρο της τέχνης χαρακτηρίζεται από τον ίδιο ως συναρπαστική, καθώς ανακάλυψε τη μαγεία της ζωγραφικής μέσα στη ζωή, τη φύση και τους ανθρώπους.

Η Κάρπαθος, η Ρόδος και άλλα νησιά του Αιγαίου τον βοήθησαν ν’ ανακαλύψει τα κύρια και πρωταρχικά στοιχεία αυτής της τέχνης, γι’ αυτό και θεωρείται κατά βάση αυτοδίδαχτος δημιουργός, με το πνεύμα που προσδιόρισε ο Πικάσο για όλους τους ζωγράφους μετά τον Βαν Γκογκ. Όπως ανέφερε συγκεκριμένα ο Πικάσο, ξεκινώντας από αυτό το ζωγράφο, όλοι μας, όσο μεγάλοι ζωγράφοι κι αν θεωρούμαστε, είμαστε ως ένα βαθμό αυτοδίδαχτοι, θα μπορούσε να πει κανείς ναΐφ ζωγράφοι, καθώς δεν ζούμε πια στο πλαίσιο μιας παράδοσης κι έτσι ο καθένας μας οφείλει ν’ ανακαλύψει εξαρχής όλα τα εκφραστικά του μέσα.


Αναμφίβολα, μεγαλύτερη εμβάθυνση στον τομέα αυτό έγινε με τις θεωρητικές του σπουδές στη διδακτορική του διατριβή σχετικά με τις έννοιες τέχνη, δημιουργικότητα και συνδυαστικό πνεύμα. Μεγάλη συνδρομή σε αυτό είχε και η μελέτη του έργου ορισμένων αγαπημένων του καλλιτεχνών από το πρωτότυπο, όπως και των τεχνικών ζωγραφικής, για να επιλέξει και να αναπτύξει τα δικά του εκφραστικά στοιχεία, μέσα από μια μεγάλη προσωπική του έρευνα, παράλληλα με τις δικές του ανακαλύψεις και τις απαραίτητες πειραματικές του εφαρμογές. Βασική συνδρομή στο έργο του στο πλαίσιο αυτό ακόμη είχε η αρχαία ελληνική φιλοσοφία (Ηράκλειτος, Ησίοδος κ.ά.), αν και πάντοτε τον ενδιαφέρει η διαχρονία του ελληνικού πνεύματος.

Βαθύς γνώστης των στοιχείων της παράδοσης και της νεωτερικότητας επιλέγει κάθε φορά τα πιο κατάλληλα μέσα και τους εκφραστικούς τρόπους, όπως παρατηρεί ο Χρύσανθος Χρήστου, για πιο εκφραστικά αποτελέσματα, ξεχωριστά για το κάθε θέμα.

Για το λόγο αυτό το έργο του παρουσιάζει μια δυναμική ποικιλομορφία, θεματολογικά και εκφραστικά. Έχει κάνει μέχρι τώρα αρκετές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, έργα του υπάρχουν σε ορισμένα Μουσεία, (Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, Μουσείο Μπενάκη), δημόσιους φορείς και ιδιώτες συλλέχτες.

Το 1ο κανάλι της Γερμανικής Τηλεόρασης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού της χώρας μας, τον συμπεριέλαβαν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, σ’ ένα αναπτυξιακό πρόγραμμά για την Ελλάδα, ως εκπρόσωπο της περιοχής του νότιου Αιγαίου στο χώρο της τέχνης, το οποίο αναμεταδόθηκε από την Αγγλική τηλεόραση.

Αρκετοί ιστορικοί και κριτικοί τέχνης έχουν ασχοληθεί μέχρι τώρα με το έργο του (ο ακαδημαϊκός και κορυφαίος ιστορικός τέχνης Χρύσανθος Χρήστου είναι ένας από αυτούς).

Το 2014 η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Δωδεκανήσου και το 2018 το Φεστιβάλ Καλλιτεχνικής Δημιουργίας Ροδίων τον τίμησαν ως έναν από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες-δημιουργούς της περιοχής για την συνολική του προσφορά και οι Εκδόσεις Μέλισσα τον συμπεριέλαβαν στο Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών, 16ος – 20ος αιώνας. Στο πλαίσιο της προσφοράς του ανήκει και η εντατική του ενασχόληση με διάφορα ειδικά θέματα και πολιτιστικές δράσεις καλλιτεχνικών φορέων και η δημοσίευση μελετών, επιστημονικών εργασιών και πολλών κειμένων για την τέχνη και τον πολιτισμό, επειδή θεωρεί ότι η τέχνη είναι βασικός φορέας προόδου και δημιουργικής έκφρασης, συμβάλλοντας αποφασιστικά στην ευαισθητοποίηση και τον εξανθρωπισμό του ατόμου και της κοινωνίας.
Ο Μάνος Αναστασιάδης προσφέρει για τη λαχειοφόρο της ΦΔΚ το έργο του με τίτλο “Τοπίο με δέντρα”. Ο πίνακας είναι έργο μικτής τεχνικής, που θα τυπωθεί και θα διατεθεί από τον καλλιτέχνη σε περιορισμένο αριθμό αντιτύπων. Με την άδεια του, το πρώτο από αυτά τυπώθηκε από τη Φιλοζωική Δράση Καρπάθου σε εργαστήριο της επιλογής του καλλιτέχνη και διατίθεται ως δώρο στη φετινή λαχειοφόρο. Μουσαμάς τελαρωμένος, διαστάσεις: 50 x 65 cm.

Deanne Alexander

 

Η Deanne Alexander (Ντιάν Αλεξιάδου), μέλος της ΦΔΚ, είναι πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιλινόις του Σικάγο. Με την πάροδο των ετών έχει εξελιχθεί σε μια πολυτάλαντη καλλιτέχνη που απολαμβάνει να καταπιάνεται με διαφορετικές τεχνικές και λατρεύει να δημιουργεί μοναδικά κοσμήματα συνδυάζοντας φυσικά και τεχνητά υλικά.

Το 1980 επισκέφτηκε την Κάρπαθο για πρώτη φορά, για να γνωρίσει τις ρίζες του συζύγου της. Αμέσως ερωτεύτηκε τους ανθρώπους, τις παραδόσεις και την τέχνη του νησιού, και συνεχίζει να το επισκέπτεται σχεδόν κάθε καλοκαίρι.

Εμπνευσμένο από την ομορφιά της Καρπάθου, το χειροποίητο κολιέ lariat είναι κατασκευασμένο στο πνεύμα της παραδοσιακής λαϊκής τέχνης. Η διαδικασία δημιουργίας του περιλαμβάνει τη χρήση μιας λεπτής και πολύπλοκης τεχνικής πλεξίματος μικροσκοπικών χαντρών σε ένα κολιέ lariat. Η προσθήκη χειροποίητων χαντρών από ασήμι και φυσητό γυαλί καθιστά αυτό το κομμάτι τόσο μοναδικό και όμορφο.

Η απουσία σταθερού κουμπώματος συμβολίζει τις απεριόριστες δυνατότητες και την ανοιχτή αγκαλιά που προσφέρει σε όλους το καταπληκτικό μας νησί. Λιτό και πρακτικό, μπορεί να φορεθεί με πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς. Έτσι, σας επιτρέπει να επιλέξετε πώς θέλετε να απηχήσετε τη γοητεία και την ομορφιά της ζεστής θαλάσσιας αύρας και των καταγάλανων νερών της Καρπάθου.

Η Deanne Alexander προσφέρει για τη λαχειοφόρο της ΦΔΚ αυτό το χειροποίητο κολιέ lariat από ασήμι και χάντρες γυαλιού φτιαγμένο με την τεχνική του κροσέ.