Ο ελληνικός τουρισμός σταδιακά αλλάζει, μεταβαίνοντας σε ένα λιγότερο εποχιακό μοντέλο. Αυτό υπογραμμίζει μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, στην οποία τονίζονται οι υψηλές πιθανότητες επιτυχίας αυτού του μοντέλου όσο και τα μεγάλα περιθώρια περαιτέρω ενίσχυσης του, καθώς συμβαδίζει πλήρως με τις νέες τάσεις της διεθνούς ζήτησης.
Πώς όμως μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος στο κομβικό σημείο που όντως βρίσκεται ο τομέας του τουρισμού;
Και είναι κομβικό γιατί παρατηρούμε το φαινόμενο της εμμονής κάποιων στρατηγικών σε μεθόδους προώθησης που έχουν ήδη ξεπεραστεί από τις ίδιες τι νέες τάσεις που αναφέρει η Τράπεζα.
Ιδού μερικές:
Έχω σε διάφορες ευκαιρίες αναφερθεί στη σημασία των εκθεσιακών συμμετοχών και στη συμβολή τους στην προσέλκυση επισκεπτών.
Και έχω φέρει το παράδειγμα ότι η συμμετοχή σε μια έκθεση δεν είναι τίποτα περισσότερο από τη μεταφορά της βιτρίνας ενός καταστήματος σε ένα πιο πολυσύχναστο σημείο. Κάποιοι θα τη δούνε κάποιοι ίσως αποφασίσουν να μάθουν περισσότερα και κάποιοι θα την προσπεράσουν.
Το ερώτημα είναι τι μένει στο τέλος της μέρας σε όλους αυτούς τους «κάποιους», αν κάποιοι άλλοι δεν φροντίσουν εκ των προτέρων να οργανώσουν τις συναντήσεις με τους σωστούς συνομιλητές – και όχι με όσους τραβάνε από το σακάκι για να φωτογραφηθούν μαζί τους.
Ούτε βέβαια, είναι ευκαιρία η έκθεση για να ποζάρουμε ως σχολική εκδρομή μεταξύ μας.
Είναι σαφές ότι κάθε έκθεση προσφέρει ευκαιρίες.
Και αυτό , σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει να το υποβαθμίζουμε. Αρκεί αυτές τις ευκαιρίες να τις προκαλούμε οργανώνοντας από πριν τις κατάλληλες συναντήσεις με ανθρώπους της αγοράς.
Που όμως θα τους βρούμε?
Πώς θα προλάβουμε, σε λίγα λεπτά να τους ενημερώσουμε για τον προορισμό μας, αν πρωτύτερα δεν τους έχουμε προϊδεάσει για το θέμα που θα συζητήσουμε? Ιδού λοιπόν η επόμενη στρατηγική κίνηση:
Όλοι γνωρίζουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών φροντίζει να απευθυνθεί σε κάποιον tour operator ή ταξιδιωτικό πράκτορα ή σύμβουλο ταξιδιών.
Αυτός είναι ο πωλητής του ταξιδιού. Άρα αυτός πρέπει να είναι και ο πλέον ενήμερος για όσα προσφέρει κάθε προορισμός. Αυτό δεν ισχύει μόνο στον τουρισμό. Ο πωλητής που έχει γνώση για το προϊόν είναι αυτός που θα πείσει τον καταναλωτή που θα παρακινηθεί από την προβολή για να ζητήσει να μάθει λεπτομέρειες. Αν ο πωλητής έχει άγνοια για το προϊόν που διαφημίστηκε, αλλά ξέρει περισσότερα για κάποιο άλλο, η διαφήμιση του πρώτου απέτυχε στον στόχο της.
Εμείς στην MTC GROUP φροντίσαμε να εναρμονιστούμε με αυτή την παραδοχή. Και συμπράξαμε με ξένους αναγνωρισμένους οίκους που αποδεδειγμένα έχουν πρόσβαση σε επιλεγμένους tour operators, ταξιδιωτικούς πράκτορες και συμβούλους ταξιδιών.
Έτσι,σε συνεργασία με την MARTIKAS LTD με επικεφαλής τον έμπειρο Ελληνο – Βρετανό ταξιδιωτικό επαγγελματία Niko Martikas από το παράρτημα γραφείων μας στο Λονδίνο είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι έχουμε συνάψει συνεργασία με βρετανικό οργανισμό παγκόσμιας εμβέλειας που εφαρμόζει προγράμματα εκπαίδευσης σε 140.000 εγγεγραμμένους στο σύστημα tour operators, τουριστικούς πράκτορες και άλλους εξειδικευμένους επαγγελματίες που διακινούν τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και άλλες αγορές του εξωτερικού προς την Ελλάδα.
Πρόκειται για μια καινοτομία που δίνει τη δυνατότητα στον κάθε τουριστικό προορισμό από την Ελλάδα να αποκτήσει απευθείας διασύνδεση με όσους μπορούν να εξελιχθούν στους βασικούς “τροφοδότες” της περιοχής, μέσω micro learning και newsletters, μαζί με μια σειρά δράσεων και δημοσιότητας στα Μέσα Ενημέρωσης που οι στρατηγικοί μας εταίροι ελέγχουν.
Τα προγράμματα αυτά θα είναι απόλυτα εναρμονισμένα με τους στόχους που επιδιώκει κάθε Δήμος, είτε αφορούν στην επέκταση της τουριστικής περιόδου είτε στην ανάδειξη ειδικών θεματικών πεδίων είτε και για όλα μαζί.
Με αυτό τον προσεκτικά σχεδιασμένο τρόπο και οι συναντήσεις στις εκθέσεις θα είναι με όσους ήδη έχουν εκπαιδευτεί για τον προορισμό και τα όποια ταξίδια εξοικείωσης ακολουθήσουν θα περιλαμβάνουν τα κατάλληλα άτομα και όχι όσους τυχαία μπορεί κάποιος να έχει εντοπίσει χωρίς να έχει διασφαλίσει τη χρησιμότητά του για τον προορισμό.
Μπορεί για ορισμένους αναγνώστες να διαβαστεί ως διαφημιστικό το μήνυμα αυτό.
Δεν είναι τίποτε άλλο όμως παρά ένα παράδειγμα συστηματικής προσέγγισης κάθε αγοράς χωρίς σπασμωδικές κινήσεις με αμφίβολα αποτελέσματα.
Μακάρι, να το ακολουθήσουν και άλλοι. Για να πάψουμε να είμαστε μάρτυρες κινήσεων κενών περιεχομένου με μοναδικό στόχο τον εσωτερικό εντυπωσιασμό με φτηνά επικοινωνιακά τερτίπια.
Νότης Μαρτάκης