ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΕ ΑΝΑΠΤΥΓΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΕ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΕΣΠΕΡΙΟΧΕΣ

ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΤΗ ΡΟΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΥΠΕΡΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ

Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα προς τη θετική κατεύθυνση στο μάρκετινγκ των προορισμών που έρχεται να δώσει λύση στο θέμα της επέκτασης της τουριστικής περιόδου.

Μέσω της εκπαίδευσης όσων ασχολούνται με τη διακίνηση των τουριστών αναδεικνύονται οι δυνατότητες κάθε περιοχής είτε είναι περισσότερο ή λιγότερο γνωστή, παρουσιάζονται λύσεις για τις καταλληλότερες εποχές της επίσκεψης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα της περιοχής και του επισκέπτη και, με τον τρόπο αυτό, αποφεύγεται η αποφόρτιση τους λίγους μήνες της περιόδου αιχμής.

Το μυστικό της καινοτόμας αυτής ιδέας είναι ότι εστιάζει στην εκπαίδευση/ενημέρωση των χιλιάδων τουριστικών επαγγελματιών που πωλούν ή παρέχουν συμβουλές για ταξίδια. Και είναι αυτοί στους οποίους απευθύνεται το πρόγραμμα που περιλαμβάνει:

  • Εκπαίδευση σε ιδιαίτερα στοχευμένα άτομα σε σημεία πώλησης (ταξιδιωτικοί πράκτορες, σύμβουλοι κ.λπ.)
  • Συνεργασία και διαρκή επικοινωνία και ενημέρωση με τους επαγγελματίες του τουρισμού στις αγορές ενδιαφέροντος
  • Διαρκείς σχέσεις των εκπροσώπων προορισμών και επιχειρήσεων με τους επαγγελματίες του τουρισμού σε όλες τις αγορές αποστολής τουριστών
  • Συνεχή ανάπτυξη των τουριστικών προορισμών προς τη θετική κατεύθυνση χωρίς άσκοπες επιβαρύνσεις και με ανάδειξη θεματικών ή και βιωματικών στοιχείων που μπορούν να καταστούν όλος έλξης στις διάφορες εποχές του χρόνου.
  • Συλλογή δεδομένων από τις επαφές και τα αποτελέσματα τους.

Όλα τα παραπάνω, διασφαλίζουν την πολυπόθητη Βιωσιμότητα για κάθε προορισμό, μικρό ή μεγάλο, γνωστό ή λιγότερο γνωστό και αποτελούν ένα οδηγό για τη θετική του ανάπτυξη χωρίς τις παρενέργειες που παρατηρούνται κάποιες φορές σε περιόδους αιχμής με αποτέλεσμα τη δυσφορία των επισκεπτών και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση των κατοίκων.

ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ

Η εξέλιξη του τουρισμού στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια υπήρξε ραγδαία, αλλά σε ορισμένες πτυχές της άναρχη.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός της «εφόρμησης» στις διεθνείς αγορές χωρίς προηγουμένως να υπάρχει στόχευση των ομάδων ενδιαφέροντος από κάθε αγορά και κυρίως χωρική και χρονική κατανομή των εισροών επισκεπτών ανάλογα με τις δυνατότητες αλλά και τις ανάγκες κάθε περιοχής.

Εκεί, εντοπίζεται, κατά τη γνώμη μας, η «υπερφόρτωση» κάποιων προορισμών με αποτέλεσμα να δοκιμάζονται οι αντοχές τους, την ίδια στιγμή που, στη διάρκεια του υπόλοιπου διαστήματος του έτους υπάρχει ελάχιστη προσέλευση με επίπτωση τόσο στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων φιλοξενίας και εστίασης όσο και του επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρουν λόγω αδυναμίας προσέλκυσης εξειδικευμένου προσωπικού.

Οι ελληνικοί προορισμοί έχουν, συνεπώς, ανάγκη αναπροσαρμογής των στρατηγικών προσέγγισης των αγορών με την υιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων μεθόδων που είναι ικανές να διασφαλίσουν μετρήσιμα αποτελέσματα, ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης σε ειδικές θεματικές μορφές που εξυπηρετούν το στόχο της χρονικής αποκέντρωσης του εισερχόμενου πλήθους.

Τα ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που εισάγει στην ελληνική αγορά ο όμιλος MTC με συντονιστή από το γραφείο του Λονδίνου τον έμπειρο τουριστικό επαγγελματία Niko Martikas έπειτα από τη διασφάλιση της συνεργασίας έγκυρου εξειδικευμένου βρετανικού οργανισμού με πολυετή και διεθνή εμπειρία, μπορούν να εγγυηθούν τα επιθυμητά κατά περίπτωση αποτελέσματα.

Ο κ. Niko Martikas

ΤΑ EDUCATIONAL PROGRAMS

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα επιτρέπουν στους ταξιδιωτικούς πράκτορες να μάθουν για τους προορισμούς και τα τουριστικά τους προϊόντα με τρόπο αποτελεσματικό, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 14 έως 17 λεπτά σε μια σειρά μαθημάτων.

Το σύστημα διασφαλίζει ενισχυμένη αξιοπιστία, προσφέροντας ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε στοχευμένη προσέγγιση των χρηστών.

Ταυτόχρονα, η προσέλκυση του ενδιαφέροντος ακόμα και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς ή για στοιχεία του τουριστικού προϊόντος δημοφιλών προορισμών που όμως δεν είναι ευρέως γνωστά, συμβάλει στην επιθυμητή διάχυση του εισερχόμενου πλήθους .

Σύμφωνα μάλιστα με στατιστικές μετρήσεις, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες προτιμούν την ποιότητα και την ευελιξία της διαδικτυακής εκπαίδευσης . Πολύ περισσότερο που η συγκεκριμένη μέθοδος εκπαίδευσης υπερβαίνει την απλή προώθηση ενός προορισμού ή των θεματικών του ενδιαφερόντων και επεκτείνεται στην καλλιέργεια σχέσεων με τους επαγγελματίες του τουρισμού, χάρη στις αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο.

Ουσιαστικά, τα educational programs ενισχύουν τη γνώση του πωλητή των ταξιδιών για τον προορισμό και καθοδηγούν, ταυτόχρονα, τον προορισμό ως προς τον τρόπο προσέγγισης των επαγγελματιών επιμορφώνοντας όλους ώστε να συμμετέχουν ενεργά και με το σωστό τρόπο στην όλη διαδικασία.

Τα αποτελέσματα είναι απόλυτα μετρήσιμα και αποδοτικά αν ληφθεί υπόψη ότι μόνο στo Ηνωμένο Βασίλειo οι εγγεγραμμένοι επαγγελματίες του τουρισμού στην πλατφόρμα της συνεργαζόμενης από το Λονδίνο εταιρίας είναι περισσότεροι από 100.000 και πάνω από 20.000 σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Σκανδιναβία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία) καθώς και πολλές χιλιάδες στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ινδία, την Αυστραλία και άλλες χώρες.

Η αποτελεσματικότητα είναι δεδομένη. Κάθε συμμετέχων προορισμός μπορεί να παρακολουθεί την απόδοση της επένδυσης με λεπτομέρειες και αναλυτικά στοιχεία, ενώ η ομάδα των ειδικών του ομίλου MTC και των συνεργαζόμενων εταιριών βρίσκονται κοντά στους υπεύθυνους κάθε οργανισμού προώθησης προορισμού καθοδηγώντας τους για τη διαδικασία από την αρχή έως το τέλος.

Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις, αυτή η εκπαίδευση μπορεί να περιλάβει και την καθοδήγηση/επιμόρφωση των τουριστικών επαγγελματιών του προορισμού που συμμετέχει στο πρόγραμμα.

Συμπληρωματικά με την εκπαιδευτική διαδικασία, έρχονται τα προγράμματα προβολής και δημοσίων σχέσεων που ακολουθούν οι προορισμοί και, συνδυαστικά, συμβάλουν στην κινητοποίηση ακόμα και του υποψήφιου αγοραστή του ταξιδιού ώστε να είναι πιο έτοιμος να συναινέσει όταν τον προσεγγίσει ο πωλητής.

Αυτή, άλλωστε είναι η μέθοδος “Pull and Push” με τη σύγχρονη όμως και καινοτόμο μορφή των educational programs που έρχεται να αξιοποιήσει τόσο τις εκθεσιακές συμμετοχές , αλλά και όλες τις άλλες πρακτικές, όπως τα press/ fam trips ώστε να λειτουργούν προς τη θετική κατεύθυνση και με απόλυτη στόχευση

Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα πρόγραμμα που δημιουργεί καλά εκπαιδευμένους πωλητές και, μέσω των άλλων μεθόδων προβολής, ετοιμάζει τον υποψήφιο αγοραστή του ταξιδιού στο να πειστεί για την αξία και τη χρησιμότητα αυτού που πρόκειται να αγοράσει.

ΝΟΤΗΣ ΜΑΡΤΑΚΗΣ