Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικότητας στη Κάσο και την Κάρπαθο, ήταν μια ευκαιρία να τεθούν  και να προταθούν λύσεις σε προβλήματα των νησιών μας αρμοδιότητας  του Υπουργού όπως είναι τα δρομολόγια των πλοίων και το κόστος μεταφοράς προς τα νησιά.
Καλό θα ήταν όμως να υπήρχε  ένας στοιχειώδης συντονισμός  των αρχών και τεκμηρίωση των αιτημάτων τους.

Θεωρούμε πως ήταν λάθος οι μεν να  ζητούν διατήρηση των πέντε τοπικών δρομολογίων της Κάσου και μάλιστα με συγκεκριμένο σκάφος ή περισσότερα δρομολόγια προς Κρήτη, οι δε  να δηλώνουν ότι είναι ευχαριστημένοι με την προσθήκη του δρομολογίου του BLUE STAR, όταν και αυτό χρειάζεται 19-20 ώρες για να φτάσει στη Κάρπαθο μέσω Σάμου ή και ότι τους ενδιαφέρει  η σύνδεση με άλλα νησιά  και να ζητουν καθιέρωση νέων τοπικών δρομολογίων , που δίνει την εντύπωση ότι είμαστε ικανοποιημένοι με τα κύρια δρομολόγια.

Ελπίζουμε αυτό να γίνει κατά την αποστολή των γραπτών υπομνημάτων που  θα σταλούν στον Υπουργό.

Στο γραπτό υπόμνημα καλό είναι να τονισθεί πως παρά την προσθήκη του δρομολογίου του BLUE STAR  το τρίτο από πλευράς τουριστικών υποδομών νησί της Δωδεκανήσου, εξακολουθεί να έχει την χειρότερη ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση τόσο από πλευράς συχνότητας όσο και από πλευράς χρόνου ταξιδίου .

Θα μπορούσαμε να επικαλεσθούμε την ακτοπλοϊκή επικοινωνία της Λήμνου των 15000 κατοίκων που απέχει 190 ΝΜ .από τον Πειραιά και εξυπηρετείται με επτά δρομολόγια την εβδομάδα ή την κοντινή μας Αστυπάλαια των 1350 κατοίκων που απέχει 160 νμ από τον Πειραιά εξυπηρετείται με 5 δρομολόγια από τον Πειραιά, με χρόνο ταξιδίου 8 ώρες και εμείς που απέχουμε 240 νμ έχουμε μόνο τρία δρομολόγια με χρόνο ταξιδίου 18-23 ώρες και η Κασος μόνο με δύο. Να σημειώσουμε ότι το 2009 είχαμε δύο δρομολόγια μέσω Σαντορίνης με χρόνο ταξιδίου 16 ώρες και δύο μέσω Κρήτης με χρόνο ταξιδίου 21 και 23 ώρες.

Από την επίσκεψη του Υπουργού κ.Κουρουμπλή στην Κάσο-Κάρπαθο

Τέλος είναι ανάγκη να τονίσουμε ότι η Κάρπαθος που απέχει 81 νμ. από την Ρόδο και 110 νμ από το Ηράκλειο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί με τοπικά δρομολόγια με ανταποκρίσεις, όπως σχεδιάζεται από το Υπουργείο .Πρέπει να απαιτήσουμε την προκήρυξη της γραμμής για 12 χρόνια  με τρία δρομολόγια από Πειραιά  και ένα θερινό  τοπικό δρομολόγιο από Ηράκλειο με πλοίο ταχύτητας τουλάχιστο 23 κόμβων.

Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να ζητήσουμε τα εξής δρομολόγια: (α) Πειραιάς-Μήλος- Ηράκλειο-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος (β) Πειραιώς-Θήρα-Σητεία-Κάσος-Κάρπαθος-Διαφάνι-Ρόδος (γ) Πειραιάς-Θήρα-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος  (δ) 1/6-90/7 Ηράκλειο-Σητεία-Κάσος- Κάρπαθος-Διαφάνι-Χάλκη-Ρόδος

Με μια  πολυετή προκήρυξη του πακέτου των δρομολογίων αυτών και με εύλογο μίσθωμα θα μπορούσε την γραμμή να αναλάβει για 12 χρόνια ένα πλοίο τύπου BLUE STAR PATMOS ή  MYKONOΣ και  έτσι ο χρόνος του ταξιδιού Πειραιάς-Κάρπαθος να μειωθεί σε15, 14  και 11 ώρες αντίστοιχα, με ευεργετικά αποτελέσματα για τα νησιά μας..

Αυτό θα πρέπει να είναι το ελάχιστο διεκδικητικό μας πλαίσιο που πιστεύουμε πως εξυπηρετεί και τους Κασιώτες, καλύτερα από τα τοπικά δρομολόγια .

Είναι λάθος να ζητούμε καθιέρωση τοπικού δρομολογίου από Λάρδο για Κάρπαθο που αποδυναμώνει το αίτημα μας για σωστά κύρια δρομολόγια.

Εκτός αν εννοούν  ελεύθερα ημερήσια  εκδρομικά δρομολόγια.

Αυτά όμως δεν μπορεί να τα επιβάλει το Υπουργείο.

Είναι θέμα  προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των πλοιοκτητών .

Σχετικά με την μείωση ή επιδότηση του κόστους μεταφοράς  προτιμότερο είναι  να ζητηθεί η υπαγωγή στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (6) προς όλα τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που ισοδυναμεί με μείωση του κόστους όλων μεταφορών προς τα νησιά μας (ακτοπλοϊκών και αεροπορικών) κατά 15%.

Από την επίσκεψη του Υπουργού κ.Κουρουμπλή στην Κάσο-Κάρπαθο

Στα αιτήματα μας θα πρέπει να περιληφθεί και η επέκταση του ειδικού καθεστώτος κτηματολογίου , σε σχέση με το τεκμήριο κυριότητας Δημοσίου, που ισχύει στα  νησιά των Κυκλάδων, Ιονίου, Ανατολικού Αιγαίου και Κρήτη, και στα Δωδεκάνησα.

Είναι παράλογο στα Δωδεκάνησα να ισχύει δυσμενέστερο καθεστώς σε σχέση με όλα τα άλλα νησιά του Αιγαίου.

Ως προς το αίτημα  που τέθηκε στον Υπουργό για έγκριση πλήρωσης θέσεων προσωπικού , νομίζουμε πως θα ήταν προτιμότερο να προηγηθεί η οργάνωση των Υπηρεσιών και η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού, να καταργηθεί ή περιορισθεί η γραφειοκρατία και να παρασχεθεί ευελιξία στους δήμους για τον τρόπο αντιμετώπισης των αναγκών τους είτε με την πρόσληψη εποχικού προσωπικού είτε με την ανάθεση έργου.

Ο διπλασιασμός για παράδειγμα του μόνιμου προσωπικού  για την καθαριότητα όταν τα παραγόμενα στερεά απόβλητα είναι τουλάχιστο τετραπλάσια σε όγκο  το Καλοκαίρι σε σχέση με το Χειμώνα δεν λύνει το πρόβλημα. Προτιμότερο να μείνουμε με τους 10 μόνιμους και να προσλάβουμε 20 με 6μηνη σύμβαση για το διάστημα Απριλίου-Σεπτεμβρίου ή να επιτρέπεται η ανάθεση σε ιδιώτες του σχετικού έργου σε ορισμένες απομακρυσμένες τοπικές κοινότητες .

Όπως προτιμότερο θα ήταν αντί να οργανώνεται αυτοτελές Τμήμα μεταφορών στο Επαρχείο να οργανωθεί κατά τέτοιο τρόπο το σύστημα ώστε οι θεωρητικές εξετάσεις να γίνονται με τηλεεξέταση, όπως είναι τεχνικά δυνατόν, και οι σχετικές διαδικασίες να διεκπεραιώνονται μέσω των ΚΕΠ ώστε να μη χρειάζονται να μετακινούνται ούτε οι κάτοικοι της Κάσου και ο Προϊστάμενος του τμήματος να χρησιμοποιείται σε πιο παραγωγική εργασία.