Η «Τουριστική Αγορά» δημοσιεύει κατά αποκλειστικότητα στο τεύχος που μόλις κυκλοφόρησε έκθεση της MTC GROUP σχετικά με τα δεδομένα που διαμορφώνονται στον παγκόσμιο αλλά και τον ελληνικό τουριστικό ορίζοντα. Και, όπως αναφέρει το περιοδικό στο εισαγωγικό του σημείωμα, “συντάχθηκε από τον επικεφαλής της εταιρίας συμβούλων τουρισμού Νότη Μαρτάκη, τον κατά πολλούς – και δικαίως – επονομαζόμενο ως «Γκουρού» του τουρισμού, αφού εφέτος συμπληρώνει 43 χρόνια προσφοράς στον τομέα από διάφορες θέσεις.

Νότης Μαρτάκης – Πρόεδρος του Ομίλου MTC GROUP – Επιστημονικός συνεργάτης της ΚΕΔΕ σε θέματα Τουρισμού

Σε συνέχεια της έκθεσης, ο ίδιος μας έδωσε και κάποιες διευκρινιστικές απαντήσεις στα ερωτήματα που του θέσαμε.

Τα βασικά σημεία της έκθεσης και της συνέντευξης είναι:

– πρέπει να γίνει άμεσα αντιληπτό, ότι ο Τουρισμός, ως οικονομική δραστηριότητα, μετρά τις επιδόσεις του περισσότερο σε εισπράξεις και λιγότερο σε αφίξεις.

– η στροφή προς τον ποιοτικό χαρακτήρα του τουρισμού αποτελεί, εδώ και χρόνια, μονόδρομο για τους ελληνικούς προορισμούς.

– οι τελευταίες δυσμενείς επιρροές εξ αιτίας της ενεργειακής κρίσης, του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων προϊόντων και υπηρεσιών σε συνάρτηση και με την αύξηση των επιτοκίων, συμπιέζουν το μέσο εισόδημα του καταναλωτή των διακοπών ενώ, ταυτόχρονα, εκτοξεύουν το λειτουργικό κόστος εξυπηρέτησης των πελατών από τις επιχειρήσεις μεταφοράς, φιλοξενίας και διαμονής.

– Η διαπιστούμενη έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης αποτελεί σοβαρή απειλή για την ποιοτική διάσταση που οφείλουμε να προσδώσουμε στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.

– Το νέο χωροταξικό για τον τουρισμό θα λύσει χρόνια προβλήματα αρκεί να μη βλέπουμε ακραία φαινόμενα όπως της εξομοίωσης της Σύρου με τη Μύκονο, πράγμα που υποδηλώνει την άγνοια των μελετητών για τα δεδομένα των δύο νησιών.

– η ορθολογική ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα προϋποθέτει τη σε βάθος μελέτη και δράση για την επίλυση χρόνιων παθογενειών, πέρα και πάνω από ατέρμονες συζητήσεις και θεωρητικές προσεγγίσεις που μόνο χρόνο στερούν από την αποτελεσματική προσέγγιση του στόχου

– βασικοί «τροφοδότες» επισκεπτών προς την Ελλάδα κινδυνεύουν με συρρίκνωση του διαθέσιμου βαλαντίου διακοπών

– οι προοπτικές για ταξίδια και το 2024 παραμένουν ακόμα σε ικανοποιητικό επίπεδο, τουλάχιστον από πλευράς προβλέψεων

Λινκ στο Τεύχος
https://issuu.com/digital_content/docs/ta_294