Προκηρύχθηκαν τα δρομολόγια των άγονων γραμμών    για το 2024 με την Κάρπαθο να είναι και πάλι το μοναδικό  νησί που θα έχει λιγότερα  και εν μέρει  χειρότερα δρομολόγια σε σχέση   με το 2023.

Συγκεκριμένα  προκηρύχθηκαν  τρία δρομολόγια την εβδομάδα   με πλοίο  κατηγορίας 2 ή 3  ως εξής:

 α. ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΘΗΡΑ – ΑΝΑΦΗ – ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΔΙΑΦΑΝΙ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΧΑΛΚΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή,  . β) ΠΕΙΡΑΙΑΣ –ΘΗΡΑ – ΑΝΑΦΗ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΔΙΑΦΑΝΙ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΧΑΛΚΗ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή και γ)   ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΘΗΡΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΣΗΤΕΙΑ – ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΡΟΔΟΣ και επιστροφή,

Καταργήθηκε  το δρομολόγιο του  ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ  και  τροποποιήθηκε το δρομολόγιο   (β) που  φέτος θα εκτελείται μέσω Ηρακλείου  με προσέγγιση και στην Ανάφη   με  αποτέλεσμα την αύξηση της διαρκείας του ταξιδιού από Πειραιά κατά τέσσερις (4)ώρες .

Η  πρόταση μας [i]πως θα έπρεπε  το θέμα να συζητηθεί στο  Δημοτικό Συμβούλιο  και να ζητηθεί όπως τα σημερινά δρομολόγια προκηρυχθούν  με πλοίο 1ης κατηγορίας όπως είναι το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ  και εναλλακτικά  με πλοίο 2ης κατηγορίας και  να προκηρυχθεί ένα ακόμη δρομολόγιο από Ρόδο μέχρι Ηράκλειο  για την περίοδο Απριλίου Οκτωβρίου αγνοήθηκε  και δυστυχώς για μια ακόμη φορά δικαιωθήκαμε αρνητικά.

[i]   Σε σχετικό σχόλιό μας  στην  https://protaikarpathos.blogspot.com/  της 8 Ιουλιου 2023

με τίτλο ΔΡΟΜΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΛΟΙΩΝ 2024 αναφέραμε :

«Εντός του Ιουλίου προβλέπεται να προκηρυχθούν από το Υπουργείο Ναυτιλίας  τα δρομολόγια   των άγονων γραμμών .

Κατά πληροφορίες για την Κάρπαθο θα προκηρυχθούν τρία  μόνο δρομολόγια από Πειραιά, όπως εκτελούνται σήμερα από το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ.

Η πρόταση προς  στο Δημοτικό Συμβούλιο της Καρπάθου να  συζητήσει το θέμα και να ζητήσουν την προκήρυξη δρομολογίων  με πολυετή σύμβαση με πλοίο 1ης κατηγορίας     και αντί του  τοπικού δρομολογίου από Ρόδο προς Κάρπαθο Κάσο, που  σχεδιάζεται να  περικοπεί,  να προστεθεί ένα  δρομολόγιο από Ρόδο μέχρι Ηράκλειο και επιστροφή  κατά το διάστημα της θερινής περιόδου από   τον  Απρίλη μέχρι τον Οκτώβριο, ώστε να καλύπτονται πλήρως οι αυξημένες μεταφορικές ανάγκες  κατά την διάρκεια του καλοκαιριού αγνοήθηκε.

Σημειώνεται πως η εταιρεία είναι διατιθεμένη να αναλάβει την εκτέλεση του προτεινόμενου τοπικού  δρομολογίου,   εφόσον  βέβαια προκηρυχθεί, με το  ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ   και  πως το κόστος του  καλύπτεται από τις  πιστώσεις που διατίθενται  σήμερα για την εξυπηρέτηση της γραμμής .

Ελπίζουμε ο Δωδεκανήσιος Υφυπουργός Ναυτιλίας  Γιάννης Παππάς να ενεργήσει  αυτεπάγγελτα  για την βελτίωση της προκήρυξης.   Αλλιώς  η  Κάρπαθος κινδυνεύει να   καταστεί το μοναδικό νησί  που  θα έχει λιγότερα δρομολόγια  το 2024 σε σχέση με το 2023.

Καλό θα είναι  οι τοπικοί παράγοντες να θυμούνται   πως «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» και  αντί να επαναπαύονται   να προλαμβάνουν δυσμενείς  καταστάσεις για το νησί μας».