Σήμερα 22/3/2017 θα απολογηθούν ενώπιον του Ειδικού Ανακριτή Διαφθοράς 9 κατηγορούμενοι αιρετοί, του Δήμου Καρπάθου, για το αδίκημα της κακουργηματικής απιστίας σχετική με την υπηρεσία και δη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και ΟΤΑ, με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του Νόμου 1608/50 περί καταχραστών δημοσίου χρήματος, που φέρονται να ενεπλάκησαν σε υπόθεση παράνομης πρόσληψης και απασχόλησης υπαλλήλου στον Δήμο.

Μεταξύ των κατηγορουμένων συγκαταλέγονται ο νυν δήμαρχος Καρπάθου κ. Ηλίας Λάμπρος και ο πρώην δήμαρχος κ. Μ. Ιωαννίδης.

Τυχόν παραπομπή του νυν δημάρχου σε δίκη με την ως άνω κατηγορία θα οδηγήσει σε αυτοδίκαιη έκπτωσή του από την θέση του, γεγονός που έχει προκαλέσει εύλογη ανησυχία στους κόλπους της δημοτικής αρχής.

Η δίωξη κινήθηκε μετά από παραγγελία της αντεισαγγελέως Εφετών Δωδεκανήσου κ. Δέσποινας Καλαϊτζίδου, με αφορμή την έκθεση του συμβούλου επιθεωρητή του ΑΣΕΠ κ. Βασίλειου Μαυρομμάτη, που αφορά την πρόσληψη και απασχόληση υπαλλήλου στο Δήμο Καρπάθου.

Αμμοοπή. Δημήτρης Σπανός

Η Εισαγγελέας Εφετών Δωδεκανήσου δεν είχε κάνει δεκτή την άποψη της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Ρόδου, σύμφωνα με την οποία έχει εξαλειφθεί το αξιόποινο της παράβασης καθήκοντος και της ηθικής αυτουργίας σε παράβαση καθήκοντος κατά πρώην δημάρχου Καρπάθου και μελών του δημοτικού συμβουλίου γιατί η μετατροπή της επίμαχης σύμβασης έγινε το έτος 1999.

Όπως έγραψε η «δημοκρατική», η έρευνα κινήθηκε τον Φεβρουάριο του 2014 προκειμένου να διαπιστωθεί η νομιμότητα της μετατροπής της συμβάσεως εργασίας υπαλλήλου του Δήμου Καρπάθου από ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε αορίστου. Από την έρευνα προέκυψε ότι με απόφαση του δημάρχου Καρπάθου στις 5.9.1997 προσελήφθη μια υπάλληλος με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διαρκείας οκτώ μηνών. Από έλεγχο που έγινε στο ΙΚΑ φέρεται να προέκυψε ότι η υπάλληλος δεν υπηρετούσε και δεν είχε καμία εργασιακή σχέση με το Δήμο στις 16 Σεπτεμβρίου 1994 και πριν. Συνεπώς δεν είχε τις προϋποθέσεις μετατροπής της σύμβασης ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Προέκυψε επιπλέον ότι η υπάλληλος στις 25.7.1998, δηλαδή μετά από δύο μήνες από τη λήξη της αρχικής σύμβασης επαναπροσελήφθη με απόφαση του δημάρχου ως εργάτης ύδρευσης παρότι έπρεπε να απολυθεί. Παρά ταύτα εξακολούθησε να απασχολείται άτυπα στο Δήμο.

Την 25.7.1998 είχε μεσολαβήσει τετράμηνη διακοπή μεταξύ της πρώτης και δεύτερης σύμβασης. Σύμφωνα με το νόμο η διάρκεια της απασχόλησης του εποχικού προσωπικού δεν μπορεί να υπερβαίνει τους οκτώ μήνες μέσα σε συνολικό χρόνο 12 μηνών.

Συνεπώς η πρόσληψη δεν ήταν σύννομη. Αξιοσημείωτο είναι ότι η ανωτέρω, ενώ με την δεύτερη σύμβαση προσελήφθη ως εργάτης ύδρευσης, συνέχισε να εργάζεται σε θέση διοικητικού υπαλλήλου, όπως αναφέρεται σε έγγραφο του Δήμου Καρπάθου.

Όπως προκύπτει από έγγραφο του Παραρτήματος του Ι.Κ.Α. Καρπάθου από 1.6.1992 έως 5.9.1997 εργάζετο στην Εθνική Τράπεζα και σε άλλους εργοδότες.

Στο Δήμο Καρπάθου προσελήφθη στις 8.9.1997. Συνεπώς δεν είχε τις προϋποθέσεις του νόμου για την μετατροπή της συμβάσεως ορισμένου χρόνου σε σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Πηγή:www.dimokratiki.gr