Κυκλοφορούν τελευταία στο facebook φωτογραφίες και video που δείχνουν την τραγική κατάσταση που βρίσκονται τα συστεγαζόμενα σχολεία του γυμνασίου Πηγαδίων και ΕΠΑΛ Καρπάθου.
Λίγο καλύτερη ή χειρότερη είναι η κατάσταση στα περισσότερα σχολεία στην Κάρπαθο. Γενικά η κατάσταση των περισσότερων κτιρίων είναι μέτρια ως κακή.
Και διαβάζω από κάτω σχόλια και αναζητούνται ευθύνες και σε λίγο θα ξεχαστούν όλα.
Τα σχολεία από την επιλογή του οικοπέδου μέχρι την ανέγερση και τη συντήρηση είναι μια ιστορία που περιγράφει την ανικανότητα όλων μας να παρέχουμε στα παιδιά μας αξιοπρεπείς συνθήκες παραμονής και μάθησης. Με τη λέξη «όλοι» εννοώ Υπουργείο Παιδείας, Περιφέρεια, Δήμος, Εκπαιδευτικοί, Γονείς και τέλος όσους τα καταστρέφουν ή δε τα «σέβονται».
Ακούω, σαν Διευθυντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Καρπάθου «Ποτίδαιον», παράπονα από λίγους γονείς (οι περισσότεροι μάλλον δεν ενδιαφέρονται) σαν πρώτος και τελευταίος αποδέκτης της κατάστασης που βρίσκεται το σχολείο κτιριακά. Απλά δείτε κάτι από την καθημερινότητά μας, προβληματιστείτε και βγάλτε συμπεράσματα:
Σε όσα έγγραφα έχω στείλει για την κατάσταση του σχολείου στο Δήμο Καρπάθου τα τελευταία έξι χρόνια δεν έχω πάρει απάντηση. Αντιθέτως μου ζητήθηκε μόνο μια φορά να τους απαντήσω γραπτά τι είδους επισκευές έχουν κάνει (μάλλον δεν ήξεραν) στο σχολείο μας και τους απάντησα γραπτά ότι δεν έχουν κάνει τίποτα.
Οι σύλλογοι γονέων με τους λίγους φιλότιμους των Συμβουλίων τους όσο και να προσπαθούν δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το έργο του Δήμου. Κάθε φορά που υπάρχει πρόβλημα και αναφέρεται αρμοδίως, οι αρμόδιοι δηλώνουν αναρμόδιοι ή προβληματισμένοι και ευγενικά μας κατευθύνουν σε φιλότιμους, σε γονείς, σε χορηγούς ή πολιτιστικούς συλλόγους ( οι Απερίτες γνωρίζουν καλά τι εννοώ).
Μπορείτε να βρείτε στα προεκλογικά φυλλάδια των υποψηφίων των Δημοτικών εκλογών κάποιες αναφορές στη συντήρηση και τη μέριμνα των σχολείων;
Δεν έχετε αντιληφθεί ότι σχεδόν όλες οι εκδηλώσεις που διοργανώνουν τα σχολεία, οι σύλλογοι γονέων και ένα μεγάλο ποσό των λειτουργικών δαπανών κατευθύνεται σε στοιχειώδεις επισκευές των κτιρίων, που κάνουν τα σχολεία από μόνα τους, γιατί οι αρμόδιοι-αναρμόδιοι επικαλούνται γραφειοκρατικές διαδικασίες ή δεν έχουν μελέτες ή πρόγραμμα;
Οι εκπαιδευτικοί μήπως ευθύνονται για τις κακοτεχνίες, πολεοδομικές παραβάσεις, ελλείψεις μονώσεων, κονδυλίων θέρμανσης ή ανεπαρκούς συντήρησης ενός σχολείου.
Όταν το Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων μας καλεί τους γονείς 133 μαθητών, γιατί άραγε παρίστανται το πολύ 20-30 σε σύνολο 266; Η κοινωνία αυτή, γιατί δεν αντιδρά και δε συμμετέχει;
Να προσθέσω ότι αν και όλα τα σχολεία έγκαιρα ζητούν ανανέωση του εξοπλισμού τους, από θρανία και καρέκλες μέχρι η/υ και εποπτικά μέσα , τα αιτήματά μας απλά είναι τελευταία σε προτεραιότητα στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου (ΚΤΥΠ) στην Αθήνα.
Κλείνοντας παραθέτω τις πρώτες σειρές ενός εγγράφου για το ποιος έχει την ευθύνη για τη συντήρηση του δημόσιου σχολείου:
Είναι ο αρμόδιος Δήμος, στην περίπτωσή μας ο Δήμος Καρπάθου:
Υπάρχουσες και νέες αρμοδιότητες Δήμων με βάση το Ν.3463/2006 «Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων» και τους Ν.3852/2010 «Πρόγραμμα Καλλικράτης», Ν. 3870/2010, Ν. 3905/2010 και Ν.3979/2011
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ι – ΤΟΜΕΑΣ ΣΤ’ («Παιδεία, Πολιτισμός και Αθλητισμός»)
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ Ν. 3463/2006 (άρθρο 75)
- Η κατασκευή, διαχείριση και βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών του εθνικού συστήματος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Παιδείας και ιδιαίτερα η συντήρηση, η καθαριότητα και η φύλαξη των σχολικών κτιρίων. (ακολουθούν το λιγότερο 20 αρμοδιότητες).
Και κάτι από τα «Βολικά ψέμματα και άβολες αλήθειες (149): «Ντυθείτε καλά!» στις 11/1/2017:
https://www.facebook.com/notes/γι…
…Αν ποτέ γίνει ένας δημόσιος απολογισμός από την Τοπική Αυτοδιοίκηση (και την τωρινή αλλά και κάποιες προηγούμενες) θα παρακαλούσα να αναφέρεται και στα πεπραγμένα της στις σχολικές υποδομές, στον προγραμματισμό της, το σχεδιασμό, την πραγματοποίηση ή όχι, τα χρονοδιαγράμματα και τους λόγους που γίνονται ή δε γίνονται κάποια πράγματα. Και τα ποσά που έχουν διατεθεί ή θα διατεθούν για τα σχολεία από δικούς της πόρους, εθνικά ή ευρωπαϊκά προγράμματα…
Εγώ θα προσθέσω ότι η Παιδεία είναι υπόθεση όλων μας και ας βοηθήσει ο καθένας με ό,τι έχει και μπορεί.
Φωνή λαού οργή θεού….
Posted by Ειρήνη Μπαλασκά on Monday, February 13, 2017