Η Μαρία Χαλκιά κατάγεται από την Κάρπαθο και πιο συγκεκριμένα από το Όθος (μητέρα) και Απέρι (πατέρας). Πέρασε τα σχολικά της χρόνια στο Όθος και σε ηλικία 18 ετών, έφυγε για σπουδές στην Αθήνα.
Σπούδασε Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Marketing από το London Center of Management και εξειδικεύτηκε στο Digital Marketing από το Mediterranean College. Έχει παρακολουθήσει πλειάδα σεμιναρίων και συνεδρίων με θέματα τα Χρηματοοικονομικά, την Δημοσιογραφία και την Ψυχολογία.
Πολύ γρήγορα την κέρδισε η Google και η προβολή μέσω αυτής, με τις απεριόριστες επιτυχίες και προκλήσεις που προσφέρει στην σύγχρονη επιχείρηση και επαγγελματία.
Από το 21015 έως σήμερα δίνει κάθε χρόνο εξετάσεις στην Google με επιτυχία και συγκαταλέγεται ανάμεσα στις λιγοστές γυναίκες που ασκούν το επάγγελμα του Digital Marketeer με συνέπεια και υπευθυνότητα για περισσότερο από 10 χρόνια.
Από το 2017 έχει ιδρύσει την Digital Routes διαφημιστική εταιρία, ενώ είναι μόνο λίγοι μήνες που ταξίδεψε στη Νέα Υόρκη και εμπνεύστηκε από το πρώτο φυσικό κατάστημα που ίδρυσε η Google, για το δικό της γραφείο που μεταφέρθηκε πρόσφατα στο Σύνταγμα.
Είναι αρκετοί που δεν κατανοούν το επάγγελμα του Digital Marketeer και πως βοηθά τις επιχειρήσεις. Όπως χαρακτηριστικά υποστηρίζει, το Digital Marketing έχει μία ευρεία γκάμα υπηρεσιών που κάθε μία από μόνη της αποτελεί και μία ξεχωριστή επιστήμη.
Οι δύο βασικοί άξονες είναι:
α) τα social media (facebook, instagram, Tik Tok, Linkedin, Pinterest κοκ)
και β) η προώθηση μέσω της Google που είναι και η εξειδίκευση της.
Με λίγα λόγια όλες οι ενέργειες που απαιτούνται για να βγαίνει μία ιστοσελίδα στις 4 πρώτες θέσεις, της πρώτης σελίδας των αποτελεσμάτων της Google για ερωτήματα σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησης.
Βέβαια, υπάρχουν και άλλοι τομείς του Digital Marketing όπως είναι το e-mail marketing ή το copywriting ή το Ghost writing και φυσικά η ιστοσελίδα.
Η καραντίνα και ο covid-19 ήταν η βασική αιτία ανάπτυξης του Digital Marketing λένε οι περισσότεροι όμως η Μαρία Χαλκιά από την εμπειρία της θεωρεί ότι το Digital Marketing ήδη είχε μία δυναμική ανάπτυξη πριν την καραντίνα και πριν τον covid-19. Αυτό που έγινε εκείνα τα χρόνια όπως μας εξηγεί ήταν ότι όλοι αρχίσαμε να βλέπουμε τα αποτελέσματα του στην πράξη και σε μεγαλύτερη κλίμακα καθώς είχαμε τα lockdowns και τα μαγαζιά ήταν κλειστά.
Παράλληλα, με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους που επιτάχυνε ο κ. Πιερρακάκης, αρχίσαμε να βλέπουμε τα “ψηφιακά εργαλεία” στην καθημερινότητα μας και πόσο ευκολότερη έγινε η ζωή μας. Εξοικονομήσαμε χρόνο και χρήμα. Ήταν η στιγμή που όλοι συνειδητοποιήσαμε ότι το μέλλον είναι πλέον Digital.
Η ψηφιακή επανάσταση είναι εδώ!
Σαν επαγγελματίας είναι πολύ αφοσιωμένη στην εργασία της και μοιράζεται μαζί μας ορισμένα μυστικά του Digital Marketing που μπορούμε να εφαρμόσουμε στις επιχειρήσεις μας.
Μία συμβουλή που δίνω είναι ότι η ιστοσελίδα της επιχείρησης δεν μπορεί να υποκατασταθεί από μία σελίδα ή μία παρουσία στο facebook ή instagram. Στα κοινωνικά δίκτυα το περιεχόμενο δεν σου ανήκει. Δεν έχεις τον έλεγχο. Είναι σα να μένεις στο ενοίκιο. Η ιστοσελίδα από την άλλη, είναι το σπίτι σου / το μαγαζί σου και έχεις τον απόλυτο έλεγχο.
Ακόμα, κάτι που μπερδεύουν πολλοί είναι η προβολή μέσω Google Ads και η προβολή μέσω Social Media. To βασικό εδώ που πρέπει να κατανοήσουμε έχει να κάνει με τον σκοπό που εξυπηρετεί το κάθε μέσο.
Παράδειγμα: Στο instagram ή στο facebook ή Τik Τok. θα μπει κάποιος για να περάσει την ώρα του ή να διακεδάσει. Όταν λοιπόν τον “βομβαρδιζεις” με διαφημίσεις, κάποια στιγμή θα γυρίσει εναντίον σου.
Από την άλλη, στην Google μπαίνουμε π.χ. για να αναζητήουμε κάτι που θέλουμε να αγοράσουμε. (commercial intent) επομένως, αυτές οι σχετικές διαφημίσεις που θα του εμφανίσουμε είναι ακριβώς αυτό που θέλει και ψάχνει ο δυνειτικός πελάτης. Του είναι πολύ χρήσιμες! Χώρια το κύρος και η αναγνωρισιμότητα του brand που απορρέει μέσα από την προβολή στην Google.
Κάτι που θέλω να προσθέσω τελειώνοντας, είναι για το Τik Τok. Είναι μία πλατφόρμα αρκετά φθηνή ακόμα αν αναλογιστούμε τις οργανικές θεάσεις (views) που μπορουμε να πετύχουμε. Το μυστικό εδώ είναι στο σωστά δομημένο περιεχόμενο και προσεγμένη παρουσία. Και όπως ειχε πει και ο Bill Gates. “content is the king” με λίγα λόγια τελικά, η αξία που παίρνει ο δυνειτικός πελάτης σου παρακολουθώντας το βίντεο σου. Με προσοχή πάντα στην παραπληροφόρηση ή και στην γελοιοποίηση.
Το γραφείο της Μαρίας Χαλκιά έχει μεταφερθεί στην οδό Σταδίου 5 στο ύψος της Βουκουρεστίου στο Σύνταγμα.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ: www.DigitalRoutes.gr