Με την ευκαιρία της έκτακτης επίσκεψης στην Κάρπαθο του προέδρου και συνιδιοκτήτη της Αεροπορικής Εταιρείας SKY EXPRESS κ. Θόδωρου Κροκίδα και της Γενικής Διευθύντριας κ. Βασιλικής Χριστίδη, είχα χθες την ευκαιρία -ύστερα από τηλεφωνική παράκληση τους- να συναντηθούμε ιδιωτικά και να ανταλλάξουμε απόψεις, μετά την ανάληψη της επιδοτούμενης αεροπορικής σύνδεσης Καρπάθου – Ρόδου, από την Εταιρεία τους.

Όπως μου ειπώθηκε, η προσφάτως υπογραφείσα σύμβαση μεταξύ Δημοσίου  και της Αεροπορικής Εταιρείας Sky Express -τελευταίου μειοδότη- για την αεροπορική σύνδεση Ρόδου – Καρπάθου έχει διάρκεια τεσσάρων ετών με μονοπωλιακό δικαίωμα, ακριβώς όπως γινόταν μέχρι χθες με την Olympic Air, αλλά με ετήσια επιχορήγηση ύψους μόλις επτακοσίων ογδόντα χιλιάδων ευρώ (780.000), έναντι της προηγούμενης ετήσιας επιχορήγησης της  Olympic Air -πιάστε την αναπνοή σας- τεσσάρων εκατομμυρίων ογδόντα πέντε χιλιάδων ευρώ (4.085.000!!!)

Για τη χειμερινή λοιπόν περίοδο: 31/10-2016 – 25/3-2017 η Εταιρεία έχει προγραμματίσει τρεις πτήσεις εβδομαδιαίως: Τρίτη, Πέμπτη & Σάββατο τις πρωινές ώρες. Ο αεροπορικός στόλος της Εταιρείας αποτελείται από σύγχρονα αεροσκάφη ΑΤR 42-300, ATR 42-320 και ATR 42-500 των 48 θέσεων (πανομοιότυπα του στόλου της Οlympic Air) με πιλότους έμπειρα πρώην στελέχη της Ολυμπιακής, που έμειναν άνεργοι μετά τη συρρίκνωση της τελευταίας.

Αεροδρόμιο Καρπάθου

Αεροδρόμιο Καρπάθου

Θα μου πείτε τώρα, γιατί τρείς φορές και όχι καθημερινές οι πτήσεις με Ρόδο, όπως ζητούμε οι Καρπάθιοι. Ατυχώς, η χώρα μας «πτώχευσε». Όλοι οι Τομείς του Δημόσιου Τομέα σήμερα πάσχουν, υπολειτουργούν: Υγεία, παιδεία, περικοπές μισθών-συντάξεων με την ανεργία σταθερά άνω το 25% του εργατικού δυναμικού, επειδή ο κρατικός κορβανάς, στέρεψε. «Μαϊδιά», γιόκ»!…

Συγκρίνετε τα μεγέθη των επιχορηγήσεων και θα καταλάβετε γιατί θα έχουμε τώρα λιγότερες πτήσεις. Τι κερδοφορία θα προκύψει τον χειμώνα στην Εταιρεία, με περισσότερα δρομολόγια, εάν η πληρότητα των πτήσεων μας δεν πλησιάζει το 90-95% των αεροπορικών θέσεων, με δεδομένη την δραματικά υποπολλαπλάσια κρατική επιχορήγηση.  Αυτά ευτυχώς, όσον αφορά την αεροπορική μας σύνδεση με τη Ρόδο.

Γιατί όσον αφορά την μη επιδοτούμενη αεροπορική σύνδεση Καρπάθου – Αθηνών, τόσο η Sky Express, όσο και η Olympic Air θα καλύπτουν επαρκώς τη χειμερινή περίοδο με έξη πτήσεις εβδομαδιαίως επειδή προφανώς, υπάρχει μεταφορικό έργο.

 Επιμύθιο:
Να ευχηθούμε στα αεροπλάνα μας, καλοτάξιδα! και κερδοφορία στις Αεροπορικές Εταιρείες για να επιβιώσουν. Γνωρίζετε πόσες Εθνικές Αεροπορικές Εταιρείες έβαλαν λουκέτο τα τελευταία χρόνια; Swissair Ελβετίας, Sabena  Βελγίου, Czech Airlines Τσεχίας και πολλές άλλες ιδιωτικές.