Στις αρχές του έτους , όταν άρχιζε η σχετική διαδικασία για τον καθορισμό των δρομολογίων του 2017  είχαμε επισημάνει την ανάγκη  οι τοπικοί μας φορείς να προβούν έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες με τεκμηριωμένες προτάσεις με στόχο να βελτιωθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας τόσο με τον Πειραιά όσο και με την Κρήτη-Ρόδο.

Δυστυχώς η πρόταση μας αγνοήθηκε.

Κάποιοι μάλιστα θεσμικοί μας παράγοντες δήλωναν ευχαριστημένοι από τα προγραμματιζόμενα δρομολόγια.  Αποτέλεσμα στην προκήρυξη του διαγωνισμού των «άγονων» γραμμών να προβλέπεται ότι το δρομολόγιο ΘΗΡΑ- ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ – ΔΙΑΦΑΝΙ – ΧΑΛΚΗ -ΡΟΔΟΣ που επιδοτείται με 65000 ευρώ ανά δρομολόγιο να προβλέπεται ότι θα εκτελείται σε συνέχεια δρομολογίου από Πειραιά αλλά χωρίς περιορισμό  προηγούμενων προσεγγίσεων και το μέσω Κρήτης δρομολόγιο  σε συνέχεια δρομολογίων  ΜΗΛΟΥ – ΘΗΡΑΣ μέσω της Σητείας  και με δυνατότητα προσέγγισης και σε άλλους ενδιάμεσους λιμένες.

Τέλος στο θερινό δρομολόγιο (12/6-10/917  προβλέπεται να ξεκινά από στην Σητεία και όχι και από το Ηράκλειο για δε  τα δυο τελευταία δρομολόγια το μίσθωμα  μειώθηκε κατά 30% σε σχέση με το ισχύον (45036 έναντι 64000).

Αυτός είναι προφανώς ο λόγος που η  ΑΝΕΚ  δεν έδειξε ενδιαφέρον σε αυτή την φάση για την γραμμή, αφού γνωρίζει ότι δεν προσφέρεται άλλο πλοίο και το Υπουργείο θα αναγκασθεί είτε να παρατείνει την ισχύουσα σύμβαση είτε να αυξήσει το μίσθωμα στα σημερινά επίπεδα.

Οι τοπικοί μας φορείς αντί να διαμαρτύρονται εκ των υστέρων θα έπρεπε να προλάβουν τα γεγονότα. «Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν» λέει η παροιμία.

bluestar

Άποψη μας ότι θα έπρεπε να έχουν προτείνει και να επιμείνουν στα παρακάτω δρομολόγια:

α. Πειραιάς-Θήρα Σητεία-Κάσος-Πηγάδια-Διαφάνι –Χάλκη Ρόδος και επιστροφή με επιδότηση του τμήματος Θήρα- Ρόδος  με επιδότηση του τμήματος Θήρα-Ρόδος

β. Πειραιάς-Μήλος-Ηράκλειο-Σητεία Κάσος –Πηγάδια- Διαφάνι- Χάλκη-Ρόδος και επιστροφή  με επιδότηση του τμήματος Ηράκλειο –Ρόδος

γ. Πειραιάς-Θήρα-Κάρπαθος- Ρόδος και επιστροφή με πλοίο κατηγορίας 1 (ταχύτητας άνω των 22 κόμβων). με επιδότηση του τμήματος Θήρα-Κάρπαθος ή Ρόδος Κάρπαθος και

δ. για την διάρκεια του θέρους (16/6-10/9/17) Ηράκλειο-Σητεία Κάσος- Πηγάδια- Διαφάνι- Χάλκη-Ρόδος σε ανταπόκριση δρομολογίου από Πειραιά με επιδότηση όλου του ταξιδιού.

Με τα δρομολόγια αυτά έχουμε τρία δρομολόγια την εβδομάδα προς Πειραιά και Ρόδο και δυο από  Κρήτη και παράλληλα  μειώνεται η διάρκεια  ταξιδιού προς Πειραιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με ενέργειες του συμπατριώτη μας πολιτευτή κ. Γιώργου Αναστασιάδη, το εξπρές δρομολόγιο Σαντορίνη-Κάρπαθος-Ρόδος, περιλήφθηκε στην προκήρυξη  ως εναλλακτικό του εκτελούμενου σήμερα δρομολογίου με επέκταση από Ρόδο.

Ελπίζουμε η BLUE STAR FERRIES που εκδήλωσε και πάλι ενδιαφέρον για την γραμμή να πεισθεί να εκτελεί αυτό το εναλλακτικό δρομολόγιο  τουλάχιστον κατά την θερινή περίοδο (1/4-31/10/17),  ώστε να μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού  Πειραιάς- Κάρπαθος στις 11 ώρες.

Χρειάζεται όμως και από την πλευρά των θεσμικών μας φορέων η άσκηση πίεσης  για την ικανοποίηση του καθόλα εύλογου και δίκαιου αυτού αιτήματός μας.

Το να μη  προσεγγίζει το πλοίο στη Κω κατά το δρομολόγιο της  Καρπάθου πιστεύουμε ότι δεν δημιουργεί πρόβλημα στην εξυπηρέτησή της, αφού η Κως εξυπηρετείται το καλοκαίρι με δέκα (10) δρομολόγια από Πειραιά κάθε εβδομάδα.

Δικαιούται και η Κάρπαθος το ένα.