«Η παραχώρηση του αεροδρομίου της Σπάρτης, από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, στο δήμο Σπάρτης με τη σύμφωνη γνώμη Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της ηγεσίας της Πολεμικής Αεροπορίας, προκειμένου να αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του αεροπορικού τουρισμού, ανοίγει το δρόμο για να προχωρήσει η αξιοποίηση των παλιών αεροδρομίων στην Κάλαθο και στα Μαριτσά της Ρόδου», επισημαίνει ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας, που έχει αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού και αποτελεί μια νέα και δυναμικά αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού, που προσελκύει επισκέπτες υψηλού εισοδήματος και συνδέεται με πλήθος άλλων δραστηριοτήτων.
Για το σκοπό αυτό, ο κ. Κόνσολας είχε συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Ξιφαρά.
Μάλιστα πρόσφατα, τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού προχώρησαν στη σύσταση της “Επιτροπής Αεροπορικού Τουρισμού”, στην οποία συμμετέχουν στελέχη των δύο υπουργείων, της ΑΠΑ, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας , της AOPA HELLAS και της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων.
Όπως επισήμανε πρόσφατα ο κ. Κόνσολας, στη Ρόδο που αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό, δεν υπάρχουν πιστοποιημένα και αδειοδοτημένα αεροδρόμια για τον αεροπορικό τουρισμό.
Αυτό σημαίνει ότι για να έρθει ένα τέτοιο μικρό ελαφρύ αεροσκάφος στην Ελλάδα, θα πρέπει να προσγειωθεί πρώτα στα μεγάλα αεροδρόμια σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία που υπάρχουν 500 αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης για τον αεροπορικό τουρισμό.
Ο κ. Κόνσολας ενημέρωσε τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου κ. Ξιφαρά για τις προοπτικές που διανοίγονται για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού στη Ρόδο με την αξιοποίηση του αεροδρομίου των Μαριτσών αλλά και του παλιού ιταλικού αεροδρομίου στη Νότια Ρόδο.
Πέρα από την αεροπορικό τουρισμό, μπορούν να αναπτυχθούν και δραστηριότητες εκπαίδευσης πιλότων.