Την Δευτέρα 14/11, πραγματοποιήθηκε ευρεία συνάντηση αλληλοενημέρωσης στα γραφεία του ΣΕΕΝ, μετά την αποδοχή σχετικού αιτήματος όλων των Δωδεκανησιακών φορέων Αττικής και Ρόδου.
Παρόντες στη συνάντηση εκ μέρους του Σ.Ε.Ε.Ν ήταν οι:
- Μιχάλης Σακέλλης, Επίτιμος πρόεδρος μέλος του Δ.Σ..,
- Κωνσταντίνος Γκώνιας, Διευθυντής,
- Διονύσιος Θεοδωράτος, ταμίας του Δ.Σ.,
Παρόντες επίσης ήταν οι:
- Μιχάλης Ερωτόκριτος, Δήμαρχος Η.Ν. Κάσου
- Γιάννης Νισύριος, Δήμαρχος Καρπάθου (διαδικτυακά)
- Άγγελος Φραγκάκης, Δήμαρχος Χάλκης (διαδικτυακά)
- Ντίνος Ζαχάρης, δημοτικός σύμβουλος Η.Ν. Κάσου
- Κοσμάς Σακέλλης, δημοτικός σύμβουλος Καρπάθου
- Γιάννης Φραγκούλης, πρόεδρος Ομοσπονδίας Δωδεκανησιακών Σωματείων Αθηνών – Πειραιώς και εκπρόσωπος Ομοσπονδίας Δωδεκανησιακών Παροικιακών Σωματείων Ρόδου
- Μίνος Κομνηνός, πρόεδρος Συλλόγου εν Ελλάδι Κασίων,
- Γιάννης Καραϊτιανός, πρόεδρος Συλλόγου Απανταχού Καρπαθίων
- Λευτέρης Κεχαγιόγλου, πρόεδρος ΔΣ Ελληνικού δικτύου Μικρών νησιών
- Κωνσταντίνος Κωστέλλος, μέλος ΔΣ Ελληνικού δικτύου Μικρών νησιών
- Στέφανος Βασιλάκης, πρόεδρος συλλόγου συνταξιούχων Ε.Ν.
- Βαγγέλης Καταχανάς, οδοντίατρος Η.Ν. Κάσου
Αφορμή για την πραγματοποίηση της εν λόγω συνάντησης υπήρξε η συνέχιση της αβεβαιότητας των κατοίκων κυρίως νήσων Καρπάθου, Κάσου και Χάλκης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση τους με Πειραιά, ενώ ήδη βρισκόμαστε στην δύσκολη χειμερινή περίοδο.
‘Όσον αφορά στον διαγωνισμό για τη δρομολόγηση πλοίου 2ης κατηγορίας στην εν λόγω γραμμή, οι συνολικές οφειλές του Υπουργείου Ναυτιλίας προς τις εταιρείες που ξεπερνούν τα 80.000.000 ευρώ, αποτελούν τον κύριο λόγο για την μη εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Παίρνοντας τον λόγο, ο Δήμαρχος Η.Ν. Κάσου ανέφερε ότι θα ήθελε την παρουσία και εκπροσώπου του Υπουργείου Ναυτιλίας στη συνάντηση, προκειμένου να σχολιάσει την μη τήρηση της δέσμευσης για δρομολόγηση πλοίου 2ης κατηγορίας από 1/11/22, σε συνέχεια των δραματικών συνεπειών του περασμένου καλοκαιριού, με το χάσιμο της τουριστικής περιόδου, λόγω του φιάσκου με το Ο/Γ ΟΛΥΜΠΟΣ.
Κοινή διαπίστωση όλων των παρευρισκομένων ήταν η μη υιοθέτηση μέτρων – κινήτρων από πλευράς Πολιτείας για την καλύτερη διαβίωση των κατοίκων, ειδικότερα των απομακρυσμένων νησιών μας.
Σε χώρες της Ε.Ε. , όπως η Φινλανδία και η Ισπανία, έχουν θεσπιστεί οικονομικά κίνητρα για τους κατοίκους των νησιών τους, τα ποσά για τα οποία επιβαρύνουν τον Ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, κατά κύριο λόγο. Για το θέμα αυτό, θα πρέπει να ζητηθεί η συνδρομή των Ευρωβουλευτών μας, μήπως και εφαρμοστούν βελτιωτικές ενέργειες, έστω και καθυστερημένα.
Ακολούθησε η ενημέρωση από πλευράς Σ.Ε.Ε.Ν. Μεταξύ άλλων, ο κ. Μιχάλης Σακέλλης ανέφερε ότι το μειονέκτημα παραμένει ότι οι επιδοτήσεις προέρχονται από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων και όχι από τον Κρατικό προϋπολογισμό. Ο κ. Διονύσης Θεοδωράτος επεσήμανε το αυξημένο κόστος καυσίμων όπου έχει επιβληθεί πλαφόν ενώ θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλεψη για τη σωστή παρακολούθηση της ανόδου των τιμών.
Όλοι οι παριστάμενοι πρόεδροι δεσμεύτηκαν για τον προγραμματισμό μιας νέας συνάντησης με εκπροσώπους του Υπουργείου Ναυτιλίας, αφού προηγουμένως θα έχει σταλεί αναλυτική επιστολή με τα αιτήματα και τα συμπεράσματα της σημερινής συνάντησης. Επιπλέον, επεσήμαναν την αναγκαιότητα προκήρυξης μιας πολυετούς σύμβασης, προκειμένου να δοθούν σοβαρά κίνητρα στις εταιρείες για κτίσιμο νέων πλοίων.
Μετά τη συνάντηση, υπήρξε μια ελαφρά αίσθηση ικανοποίησης αλλά και μεγάλου προβληματισμού από όλους τους παρευρισκόμενους και κρίθηκε αναγκαίο να υπάρξει η ανάλογη συνέχεια.
Τα ΔΣ των Δωδεκανησιακών Ομοσπονδιών και Σωματείων