Με μεγάλη μου απογοήτευση παρακολουθώ τα δρώμενα της άγονης γραμμής της ΚασοΚαρπαθίας τον τελευταίο χρόνο, έχοντας φτάσει στο συμπέρασμα ότι τελικά δεν φταίει μόνο η ανευθυνότητα του κράτους για την ακτοπλοϊκή κατάσταση των ακριτικών νησιών.
Όταν ανακοινώθηκε πριν από αρκετούς μήνες ότι το ΕΓ/ΟΓ ΠΡΕΒΕΛΗΣ θα αντικατασταθεί από το κατά πολύ κατώτερο και εν τέλει πλήρως αναξιόπλοο και επικίνδυνο ΕΓ/ΟΓ OLYMPUS η τοπική κοινωνία έμεινε παγερά αδιάφορη.
Η πλειονότητα των κατοίκων δεν έδειξε για μεγάλο χρονικό διάστημα το παραμικρό ενδιαφέρον να διαμαρτυρηθεί και να αντιδράσει , καθώς στο πρώτο άκουσμα της είδησης είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι πρόκειται για μια αναβάθμιση του επίπεδου εξυπηρέτησης της γραμμής.
Όταν ανακοινώθηκε επίσημα το ωρολόγιο πρόγραμμα δρομολογίων από την ιστοσελίδα της πλοιοκτήτριας εταιρίας και άνοιξε το σύστημα κρατήσεων, έγινε άμεσα αντιληπτό ότι οι τιμές των ναύλων του εισιτηρίου είχαν υποστεί αύξηση τουλάχιστον της τάξης του 70%.
Ύστερα από παρέμβαση του Βουλευτή Δωδεκανήσου Μάνου Κόνσολα υπήρξε μια σχετική μείωση των τιμών των εισιτηρίων , ακόμα και τότε όμως το πόσο εξακολουθούσε να παραμένει υψηλό και απωθητικό για τον υποψήφιο επιβάτη.
Η ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων έπαιρνε συνεχώς παράταση και το πλοίο ήταν παροπλισμένο και απροετοίμαστο. Γειτονικά νησιά που είχαν εξυπηρετηθεί στο παρελθόν από την συγκεκριμένη εταιρία και ιστότοποι σχετικοί με την ναυτιλία έκαναν λόγο για το πόσο παράλογη κίνηση ήταν η δρομολόγηση του πλοίου στην άγονη γραμμή και ονομάτιζαν τις ελλείψεις και τα προβλήματα του.
Κανείς όμως δεν ενδιαφέρθηκε να πράξει οποιαδήποτε ενέργεια μέχρι και την τελευταία στιγμή , παρά μόνον οι κάτοικοι της Η.Ν Κάσου.
Σήμερα τα νησιά της άγονης γραμμής είναι ένα βήμα πριν τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό καθώς ως γνωστόν ο διαγωνισμός δεν υπήρξε καρποφόρος.
Καμιά εταιρία δεν ενδιαφέρθηκε να στείλει πρόταση ώστε να εξυπηρετήσει την γραμμή και είναι απόλυτα λογικό.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει πολλές ιδιαιτερότητες με αποτέλεσμα ειδικότερα τους χειμερινούς μήνες να είναι εξαντλητικό για τα πληρώματα και τα πλοία , ενώ ακόμα και σε συνδυασμό με την επιδότηση δεν αποφέρει στις ναυτιλιακές εταιρίες τα ιδανικά κέρδη.
Η λύση που δόθηκε με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ είναι μια προσωρινή λύση που δεν αρμόζει στα νησιά της άγονης.
Η πλειοψηφία των κατοίκων και των τοπικών φορέων βέβαια δεν φαίνεται να ταράχτηκε ιδιαίτερα από το φιάσκο του OLYMPUS και εξακολουθεί να βρίσκεται σε λήθαργο και μάλιστα βαθύ.
Χθες Τετάρτη 26/10/2022 οι κάτοικοι της Η.Ν Κάσου έκαναν μια αποτελεσματική κίνηση ώστε να ακουστεί η φωνή τους και να απαιτήσουν τα αυτονόητα και για αυτό τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια.
Όλο το νησί έγινε μια γροθιά ώστε να πράξει μια συλλογική κίνηση και η διαμαρτυρία τους σίγουρα έπιασε τόπο.
Κάνοντας κατάληψη στον καταπέλτη του Blue Star PATMOS που ήρθε να καλύψει το κενό του πλοίου Β κατηγορίας που θα έπρεπε ΗΔΗ να πραγματοποιεί δρομολόγια στη γραμμή , δήλωσαν ότι έχουν αφυπνιστεί πλήρως και ότι η υπομονή και η ανέχεια τους στο κράτος εξαντλήθηκε.
Ας ελπίσουμε σύντομα τα γεγονότα να πάρουν μια πιο θετική τροπή και τα νησιά να αποκτήσουν αυτό που δικαίως απαιτούν.
Ταυτόχρονα οι κάτοικοι της Καρπάθου πρέπει να ψάξουν βαθιά μέσα τους και να εντοπίσουν τον λόγο που βρίσκονται συνεχώς σε αδράνεια.
Οι δημοσιεύσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι εξέγερση. Είναι μια ψευδαίσθηση ενεργής συμμετοχής στα κοινά που δεν εισφέρει στη βελτίωση της πραγματικότητας των νησιών.
Τριαντάφυλλος Μάρκου
Φοιτητής Τμήματος Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς