Η Κάρπαθος το τρίτο σε τουριστική κίνηση νησί της Δωδεκανήσου και με σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής του, έχει ένα πολύ κακό από πλευράς προδιαγραφών ασφαλείας  κύριο οδικό δίκτυο.

Ιδιαίτερα ο επαρχιακός δρόμος Σπόα-Απέρι, μήκους 13 χλμ, που ασφαλτοστρώθηκε το 2003 χωρίς προηγούμενη βελτίωση του, σε  ορισμένα τμήματά του είναι επικίνδυνος αφού δεν επιτρέπει ούτε καν την ταυτόχρονη διέλευση δύο οχημάτων που κινούνται αντίθετα.

Δυστυχώς   παρά το γεγονός ότι από το 2006 έχει ολοκληρωθεί η μελέτη βελτίωσης του και  έχουν συνταχθεί οι απαραίτητες υποστηρικτικές μελέτες, έκτοτε δεν έχει γίνει καμιά προσπάθεια για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ , ώστε να αποκτήσει επιτέλους η Κάρπαθος  ένα ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο, που να πληροί τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφαλείας επαρχιακού δικτύου. με την αιτιολογία ότι το κόστος κατασκευής του έργου σύμφωνα με την μελέτη είναι σχετικά υψηλό για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.

Ο  Περιφερειάρχης κ. Χατζημάρκος πέρασε προ μηνός από τον δρόμο αυτόν και διαπίστωσε «ιδίοις όμασι» την ανάγκη άμεσης βελτίωσής του.

Αντί όμως να  ζητήσει από τις  τεχνικές υπηρεσίες της περιφέρειας να συντάξει μια μελέτη εφαρμογής της εγκεκριμένης μελέτης  για βελτίωση τουλάχιστον  των τμημάτων που παρουσιάζουν τα σημαντικότερα προβλήματα, ακούγεται ότι δέχεται εισηγήσεις για μικροεπεμβάσεις στην «Κακιά Σκάλα» μη συμβατές από πλευράς ασφαλείας με την μελέτη.

Προχειροδουλειές δηλαδή.

Υπολογίζεται  πως, με βάση την εγκεκριμένη μελέτη, μπορεί να βελτιωθούν  τα πιο προβληματικά τμήματα του δόμου ( από το 4ο -4.5 χλμ και από 9ο -11ο  χλμ) , με κάποιες συμβατές και αποδεκτές   από την μελετήτρια τροποποιήση όπως η αντικατάσταση της προτεινόμενης στην Κακιά Σκάλα γέφυρας με επίχωση του ρέματος και σωληνωτό οχετό, με μόλις ένα εκατομμύριο ευρώ.

Ένα ποσό που δεν μπορεί να θεωρηθεί απαγορευτικό ακόμη και για τα σημερινά οικονομικά δεδομένα για την βελτίωση του δρόμου από τον οποίο διέρχονται όλοι οι επισκέπτες της Καρπάθου.

Περιμένουμε από τον κ. Έπαρχο Καρπάθου αλλά  και το Δήμαρχο Καρπάθου να προτείνουν και να επιμείνουν,  όπως οι όποιες βελτιώσεις του δρόμου αυτού γίνουν με βάση την εγκεκριμένη μελέτη  και ελπίζουμε πως ο Περιφερειάρχης κ. Χατζημάρκος θα συμφωνήσει  πως η Κάρπαθος δικαιούται την διάθεση ενός εκατομμυρίου  για την βελτίωση του ζωτικής σημασίας  για ολόκληρο το νησί έργου και ότι θα  εγκρίνει την κατά προτεραιότητα  χρηματοδότηση του.