Την αγανάκτηση μας, για ακόμη μία φορά, εκφράζουμε αναφορικά με την κατάσταση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Ηρωικής Νήσου Κάσου, ενόψει της χειμερινής περιόδου.
Απ’ ό,τι φαίνεται ούτε και τώρα επιλύθηκε το χρόνιο ζήτημα της επαρκούς ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας του νησιού, καθώς ήδη πληθαίνουν οι φωνές, από όλους τους φορείς , που ζητούν από το Υπουργείο Ναυτιλίας καλύτερη και συχνότερη σύνδεση με τα διοικητικά κέντρα του Πειραιά, της Δωδεκανήσου και της Κρήτης.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η υγειονομική κρίση που βιώνουμε εδώ και δυόμιση χρόνια, έχει επιφέρει περαιτέρω δυσκολίες σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας μας. Ένας από τους κλάδους που έχει πληγεί είναι κ η ακτοπλοΐα.
Παρόλα αυτά όμως, οι δυσκολίες αυτές δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να αποτελούν δικαιολογία ή πρόσχημα για τους αρμόδιους φορείς, είτε είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας είτε οι εταιρείες, προκειμένου να πράξουν το καλύτερο δυνατόν προς όφελος των πολιτών.
Από την μεριά μας, από την τοπική οργάνωση του κόμματος Πάσοκ Κινάλ, δεν σταματήσαμε λεπτό να διεκδικούμε βελτίωση των δρομολογίων. Αδιάκοπα, συντονισμένα και με όλους τους τρόπους, είτε με επιστολές είτε με αλλεπάλληλες τηλεφωνικές επικοινωνίες είτε με συναντήσεις, διεκδικούμε δίκαια και λογικά αιτήματα των κατοίκων της Κάσου και όχι μόνο.
Πολλά τα προβλήματα και άλλες τόσες οι ψεύτικες υποσχέσεις από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Κ. Πλακιωτάκη.
Μετά τις θριαμβευτικές εξαγγελίες για αναβάθμιση της γραμμής μας , πολύ γρήγορα ήλθε η ανώμαλη προσγείωση.
Αρχικά υποστήριζαν πως δεν γίνεται νομικά η επέκταση των δρομολογίων του ταχύπλοου μέχρι και τον Σεπτέμβριο εντέλει το ταχύπλοο εκτέλεσε δρομολόγια μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.
Περαιτέρω υποσχέθηκαν ότι το δρομολόγιο Σητεία –Ρόδος θα εκτελείται και τον μήνα Οκτώβριο τελικά εκτελέστηκε έως τις αρχές του μήνα.
Η εταιρία ΑΝΕΚ με το επιβατικό πλοίο <<ΠΡΕΒΕΛΗΣ>> κατάφερε να πάρει την Γραμμή τους καλοκαιρινούς μήνες μετά το φιάσκο με το πλοίο OLYMPUS πετυχαίνοντας αύξηση της επιδότησης και διαμορφώνοντας τα δρομολόγια όπως εξυπηρετούσε την εταιρία και όχι τα νησιά για τα οποία επιδοτείται.
Εν κατακλείδι καθυστέρησαν εξοργιστικά την προκήρυξη του διαγωνισμού με αποτέλεσμα να καταλήγουν και πάλι στη λύση σωτηρίας του επιβατικού Πρέβελης
Συνολικά για τουλάχιστον 12 ημέρες θα έχουμε μόνο ένα δρομολόγιο διάρκειας 25 ωρών που μας συνδέει με Πειραιά και Ρόδο . Αποτέλεσμα αυτού να έχουμε προβλήματα στην τροφοδοσία του νησιού αλλά κ δυσκολίες μετακίνησης συνεργείων κ επισκεπτών. Είχαμε λάβει δέσμευση από το Υπουργείο Ναυτιλίας ότι θα λυθεί το θέμα εδώ και καιρό αλλά δυστυχώς ακόμη δεν έχει επιλυθεί. Απαιτούμε να επανέλθουν άμεσα τα δύο επιπλέον δρομολόγια (που εκτελούσε το ΠΡΕΒΕΛΗ).
Έχουμε ζητήσει επανειλημμένα από την Υπουργείο να εξυπηρετούμαστε από πλοία Β κατηγορίας όπως BLUE STAR, επιπλέον να μην προσεγγίζει πολλά λιμάνια σε όλα τα δρομολόγια για να μειωθεί κατά πολύ ο χρόνος του ταξιδιού.
Ευελπιστούμε ότι τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας αλλά κ οι εταιρείες θα αφουγκραστούν την αγωνία μας, τα μετρημένα και δίκαια αιτήματα μας και θα πράξουν το καλύτερο δυνατό ειδικά σε μια περίοδο τόσο δύσκολη και αυξημένης ανησυχίας σχετικά με την ενεργειακή επάρκεια από την μία και από την άλλη η Τουρκία η οποία συνεχώς προκαλεί διαπράττoντας ενέργειες κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας.
«Ποιος θα μας αποζημιώσει για την αδιαφορία και τη έλλειψη πλοίου για συνολικά 12 ημέρες;»
Απαιτούμε απάντηση από το Υπουργείο για τη συνεχιζόμενη ταλαιπωρία μας.
Όπως ήδη γνωρίζετε το θέμα με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μας έχει ήδη κοστίσει τη καλοκαιρινή σεζόν. Από τη μία η αργοπορία στην ανακοίνωση της προκήρυξης του διαγωνισμού από Πειραιά, και από την άλλη η καθυστερημένη παράταση σύμβασης με το επιβατικό Πρέβελης.
Πως θα προμηθευτούμε πρώτες ύλες από την Κρήτη και θα ενισχύσουμε την οικονομία όταν μόνο από Πειραιά μπορούμε να μεταφέρουμε προϊόντα σε διπλάσιες τιμές;
Ποιος θα μας αποζημιώσει για την αδιαφορία και την ανοργάνωτη θέση του Υπουργείου σας;