Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε με  την δρομολόγησης του OLYMPUS  είχε και ένα καλό.

Συνέβαλε  στο να αναδειχθεί το πρόβλημα και  να ξεκινήσουν  διαδικασίες για να δρομολογηθούν στην γραμμή   πιο σύγχρονα πλοία  και πιο ταχύπλοα πλοία με στόχο να βελτιωθεί η θαλάσσια  συγκοινωνία των νησιών μας.

Τοπικοί παράγοντες έσπευσαν να πιστωθούν την εξαγγελία  του Υπουργού Ναυτιλίας   για δρομολόγηση   πλοίου 2ης  κατηγορίας πριν  ακόμη ανακοινωθούν τα δρομολόγια  που θα δημοπρατηθούν.

Εξαίρεση  αποτέλεσε ο συμπατριώτης μας Υπουργός Επικρατείας  Γιώργος Γεραπετρίτης   παρότι η συμβολή του ήταν καθοριστική.

Όμως  από μόνη της η δρομολόγηση  πλοίου 2ης κατηγορίας στην γραμμή Κάσου Καρπαθου   δεν αρκεί. Απαιτείται παράλληλα  και κατάλληλος σχεδιασμός  των δρομολογίων που θα προκηρυχθούν   ώστε να στοχεύουν πρωτίστως στην εξυπηρέτηση των νησιών μας  και όχι άλλων νησιών.

Όπως προκύπτει από την σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος  του Υπουργείου  (ΑΔΑ:68334653ΠΩ-ΜΟΟ) τα  εβδομαδιαία  δρομολόγια που θα προκηρυχθούν είναι :

Α. ΘΗΡΑ-ΑΝΑΦΗ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΚΑΣΟΣ-ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-ΔΙΑΦΑΝΙ-ΧΑΛΚΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή     Β. ΘΗΡΑ-ΑΝΑΦΗ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΣΗΤΕΙΑ-ΚΑΣΟΣΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-ΔΙΑΦΑΝΙ-ΧΑΛΚΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή  (  σε συνέχεια δρομολογίων από ΠΕΙΡΑΙΑ)

Γ. ΣΗΤΕΙΑ-ΚΑΣΟΣ-ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-ΧΑΛΚΗ- ΡΟΔΟΣ και επιστροφή   και

Δ. ΠΕΙΡΑΙΑ-ΘΗΡΑ-ΚΑΣΟΣ-ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-ΧΑΛΚΗ-ΡΟΔΟΣ και επιστροφή.

Άποψή μας είναι   πως η Ανάφη  η οποία απέχει από την Θήρα 27 Ναυτικά μίλια, θα μπορεί να εξυπηρετηθεί κάλλιστα με προέκταση  άλλων δρομολογίων  από  Σαντορίνη , όπως γίνεται και σήμερα δυό φορές την εβδομάδα  με πλοία της BLUE STAR και να μη  επιβαρύνει τα  μακρινά  δρομολόγια προς τα νησιά μας.

Πέραν   αυτού   είναι απαραίτητο να καθοριστεί  στην προκήρυξη ότι στο διαγωνισμό θα  έχουν δικαίωμα  συμμετοχής  πλοία  1ης κατηγορίας ( ναυπηγημένα μέχρι το 2012,  όπως είναι   ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ),  η πλοία 2ης κατηγορίας  αλλά ελαχίστης ταχύτητας τουλάχιστον 22 κόμβων (όπως το ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΧΙΟΣ), ώστε να επιτύχουμε την μείωση της διάρκειας του ταξιδιού   από Πειραιά στην Κάρπαθο σε 12  ώρες   με το απευθείας δρομολόγιο   και 15-16 ώρες  με τα δρομολόγια μέσω Ηρακλείου.

 Η  πενταετής προσπάθεια μας να πείσουμε  όλους τους φορείς της Καρπαθου  να συμφωνήσουν σε ένα κοινό πλαίσιο διεκδίκησης   δρομολογίων δεν απέδωσε.

Ελπίζουμε  τουλάχιστον  τώρα να συμφωνήσουν όλοι και να απαιτήσουν   να απαλειφθεί  η προσέγγιση στη ΑΝΑΦΗ, που  έχει σαν συνέπεια την επαύξηση  της διάρκειας  του ταξιδιού προς τα ακριτικά νησιά μας  κατά  1,5 έως 2  ώρες .

Υποναύαρχος Λ. Σ (ε α) Ν. Κανάκης

1. Μάρτιος 2016 «Απαιτείται μελέτη και τεκμηριωμένη διεκδίκηση βελτίωσης της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Καρπάθου» 

  1. 2 ΜΑΪΟΥ 2018

Να αξιώσουν οι  θεσμικοί μας φορείς  ΒΕΛΤΙΩΣΗ  ΤΟΥ  ΘΕΡΙΝΟΥ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ BLUE STAR

  1. 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Δρομολόγια πλοίων. Δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία για βελτίωσης τους

  1. 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Η ΚΑΡΠΑΘΟΣ ΟΥΡΑΓΟΣ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.

5  ΔΕΥΤΕΡΑ 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ Άξιοι της μοίρας ……και των αιτημάτων μας

  1. 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021 H KΑΡΠΑΘΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΥΡΑΓΟΣ. Παρά την  ικανοποίηση των αιτημάτων των Δημάρχων η συγκοινωνία της Καρπάθου παραμένει η χειρότερη   όλων  των νησιών.
  2. 15 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΡΠΑΘΟΥ  Επιβάλλεται η συστράτευση όλων για την βελτίωση της.