Προς : Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη

Αδελφότητα Ολυμπιτών Καρπάθου “Η ΔΗΜΗΤΡΑ”

Κοιν:
1. Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Κώστα Κατσαφάδο
2. Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο
3. ΥΝΑΝΠ/Δ.Θ. Συγκοινωνιών
4. Δήμαρχο Καρπάθου κ. Ιωάννη Νισύριο
5. Υπουργό Επικρατείας κ. Γιώργο Γεραπετρίτη
6. Βουλευτές Δωδεκανήσου

Θέμα : «Βελτίωση ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης Καρπάθου και Κάσου»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι η ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της Καρπάθου και της Κάσου, αντί να βελτιώνεται διανύοντας τον 21ο αιώνα, των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων και της ταχύτητας σε όλους τους τομείς, εκείνη διαρκώς χειροτερεύει.

Το ταξίδι από τον Πειραιά που πριν από μερικά χρόνια διαρκούσε 17 ώρες, τώρα διαρκεί από 22 μέχρι και 28, όταν με κατάλληλο σχεδιασμό των δρομολογίων και την ανάληψη της γραμμής από ένα πλοίο 1ης ή έστω 2ης κατηγορίας ταχύτητας άνω των 22 κόμβων θα μπορούσε να μειωθεί στις 12-15 ώρες.

Φέτος μάλιστα μετά την πρόσφατη απόφαση του Σ.Α.Σ. όπου δρομολογείται στη γραμμή το ηλικίας 46 ετών Ε/Γ – Ο/Γ ΟΛΥΜΠΟΣ(!), φοβόμαστε ότι η κατάσταση θα χειροτερεύσει ακόμη περισσότερο για όσους αποφασίσουν να ταξιδέψουν προς τα νησιά μας αλλά και για τους μόνιμους κατοίκους τους.

Η δρομολόγηση δε για την καλοκαιρινή περίοδο ταχύπλοου στην τοπική γραμμή Σητεία – Ρόδο, δεν αποτελεί λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα της περιοχής μιας και βάση των στατιστικών στοιχείων της περυσινής περιόδου από το λιμάνι της Σητείας (επιβιβάσεις – αποβιβάσεις) το συγκεκριμένο δρομολόγιο είχε ιδιαίτερα χαμηλή επιβατική κίνηση σε σχέση με το συνολικό του κόστους.

Λύση θα αποτελούσε η επαναχάραξη του δρομολογίου με αφετηρία το Ηράκλειο της Κρήτης με όλους τους ενδιάμεσους προορισμούς και την κατάληξη στην Ρόδο να παραμένουν ίδιοι.

Έτσι θα αυξάνονταν όχι μόνο η επιβατική κίνηση και η εμπορική του εκμετάλλευση αλλά θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και την μετεπιβίβαση όσων έφταναν στον Ηράκλειο μέσω του λιμανιού του Πειραιά.

Εναλλακτικά του παραπάνω δρομολογίου θα μπορούσε επίσης για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, να επιδοτηθεί η προέκταση του δρομολογίου του πλοίου Blue Star Πάτμος από την Ανάφη προς Κάσο- Κάρπαθο -Ρόδο σε συνέχεια του δρομολογίου του πλοίου της Πέμπτης από το λιμάνι του Πειραιά.

Κύριε Υπουργέ, σε συνέχεια και της από 2 Ιουνίου 2021 έγγραφης επιστολής μας αναφορικά με το ίδιο ζήτημα, παρακαλούμε για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο την προκήρυξη με ενιαία προσφορά πλοίου Κατηγορίας 1, ταχύτητας τουλάχιστον 22 κόμβων, των παρακάτω δρομολογίων με τα οποία θεωρούμε πως καλύπτονται ικανοποιητικά οι μεταφορικές ανάγκες τόσο από και προς τον Πειραιά όσο και από και προς Κρήτη και Ρόδο .

1. Πειραιάς-Θήρα -Κάσος -Κάρπαθος – Ρόδος και επιστροφή
2. Πειραιάς- Θήρα -Σητεία – Κάσος- Κάρπαθος – Ρόδος και επιστροφή
3. Πειραιάς- Θήρα Ηράκλειο – Σητεία- Κάσος – Κάρπαθος -Διαφάνι – Χάλκη Ρόδος και επιστροφή
4. Ρόδο:- Χάλκη -Διαφάνι -Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία – Ηράκλειο και επιστροφή.

Ευελπιστούμε Αξιότιμε κύριε Υπουργέ όπως ενσκήψετε στο δίκαιο των διαχρονικών αιτημάτων μας για την βελτίωση της ποιότητας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών των απομακρυσμένων νησιών μας.

Με εκτίμηση,

για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
Γεώργιος Ν. Διακογεωργίου

Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Ν. Αναστασιάδης