ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Αρχές Μαρτίου αναμένεται να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό «Ενδεικτικού Γενικού Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» που λαμβάνεται υπόψη για την επιδότηση των «κενών» των ακτοπλοϊκών συνδέσεων που προκύπτουν μετά από την υποβολή των ετήσιων και ελεύθερων δηλώσεων των πλοιοκτητών σχετικά με την τακτική δρομολόγηση των πλοίων τους.

Η Κάρπαθος, το τρίτο σε τουριστικές υποδομές νησί της Δωδεκανήσου, έχει συγκριτικά την χειρότερη ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση σε σχέση κυρίως με τον χρόνο ταξιδιού από τον Πειραιά , που με τις ενδιάμεσες προσεγγίσεις των πλοίων γίνεται ακόμη μεγαλύτερη.

Κρίνεται ως εκ τούτου επιβεβλημένο να υποβληθούν άμεσα από τις τοπικές μας Αρχές  τεκμηριωμένες και λογικές προτάσεις για την βελτίωση της υφισταμένης κατάστασης.

Γιατί μπορεί μεν η επέκταση ενός δρομολογίου του BLUE STAR από Ρόδο προς Κάρπαθο, που εγκρίθηκε για την τρέχουσα δρομολογιακή  περίοδο με κόστος 1εκατ.ευρώ περίπου, να βελτιώνει την κατάσταση, αλλά όχι  όσο θα θέλαμε, αφού ο χρόνος ταξιδιού Πειραιάς Κάρπαθος θα εξακολουθήσει να είναι 19 περίπου ώρες .

Άποψη μας είναι ότι θα πρέπει να ζητήσουμε, αντί του παραπάνω δρομολογίου, να περιληφθεί στα «ενδεικτικά δρομολόγια» που θα καθορίσει το ΥΝΝΠ, στην ανάγκη και μόνο για την θερινή περίοδο, 1η Απριλίου-31 Οκτωβρίου ένα εξπρές δρομολόγιο Πειραιας-Σαντορίνη-Κάρπαθος-Ρόδος με πλοίο κατηγορίας Α1 και εφόσον, όπως είναι πιθανό δεν υπάρξει ενδιαφέρον για ελεύθερη δρομολόγηση, να προκηρυχθεί η γραμμή ως άγονη με επιδότηση του σκέλους Σαντορίνη-Κάρπαθος.

bluestar

Δεδομένου ότι φέτος για την επιδότηση του σκέλους Ρόδος-Κάρπαθος-Ροδος, που είναι 166 μίλια, το κράτος θα πληρώνει 20.000 ευρώ ανά δρομολόγιο η επιδότηση του σκέλους του σκέλους Σαντορίνη-Κάρπαθος-Σαντορίνη που 210 μίλια εκτιμάται ότι μπορεί να καλυφθεί με επιδότηση 30-35 χιλ ευρώ το δρομολόγιο και για ένα εξάμηνο 750-850 χιλ.ευρώ από πλοίο της κατηγορίας του BLUE STAR.

Είναι ένα λογικό αίτημα που δύσκολα μπορεί απορριφθεί και  παράλληλα ελπίζουμε ότι το δρομολόγιο αυτό μπορεί να καλυφθεί από την BLUE STAR FERRIES με την αλλαγή ενός από τα εκτελούμενα ελεύθερα δρομολόγια Πειραιά-Σαντορίνη-Κως- Ρόδο.

Με ένα τέτοιο δρομολόγιο, με πλοίο ταχύτητας 24-25 κόμβων ο χρόνος ταξιδιού Πειραιάς-Κάρπαθος θα μειωθεί στις 11 περίπου ώρες, γεγονός που αποτελέσει επανάσταση για την ακτοπλοϊκή μας σύνδεση με το κέντρο και θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα για την Κάρπαθο.

Νομίζουμε πως αξίζει να το προσπαθήσουμε.

Με τιμή
Υποναύαρχος Λ.Σ. (εα) Ν.Κανάκης