Με αφορμή το ενδιαφέρον άρθρο του Γιάννη Ηλ. Μανωλάκη  προσθέτω και τις δικές μου θέσεις στα δύο καυτά θέματα επικαιρότητας που αφορούν όχι μόνο την πρωτεύουσα, αλλά και την οικονομία του νησιού μας.

Προηγούμενα σαν εισαγωγή, δηλώνω ότι είμαι θιασώτης του δόγματος:

«Όταν δεν κατεβάζει η κούτρα μου ιδέες, είμαι ας πούμε περιορισμένων ικανοτήτων, κατέχω όμως φωνή και δύναμη, οφείλω να αντιγράφω έστω και κακέκτυπα, οραματικές ιδέες και πετυχημένα πρότυπα αν θέλω να φανώ χρήσιμος στον τόπο μου και να αφήσω έργα που θα φέρουν την υπογραφή μου…»

ΤΟ ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΜΑΣ

Ως γνωστόν, η υποβληθείσα από τον Δήμο Καρπάθου προς έγκριση, μελέτη του ανάδοχου μηχανικού κ. Γιαμίν για το νέο λιμάνι στη θέση «Γα(δ)αρόνησο» με τεθλασμένης γραμμής κρηπίδωμα 150 μέτρων με το επιχείρημα ότι η χωροθέτηση του προβλέπεται από το σχέδιο πόλεως, απερρίφθη μετ΄επαίνων κατά την ειδική σύσκεψη της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στις 25 Ιανουαρίου.

Όλοι οι συμμετασχόντες παράγοντες του Κλάδου εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων, του Συνδέσμου Επιβατηγών πλοίων και της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας τοποθετήθησαν κάθετα εναντίον της μελέτης.

Επί πλέον, οι παρευρεθέντες με πρωτοβουλία τους συμπατριώτες μας υποναύαρχος Λιμενικού ε.α Νικόλαος Κανάκης πλειοδότησε στις αρνητικές παραμέτρους της υπό συζήτηση μελέτης, με τεχνικούς όρους και την κατακλείδα ότι δεν είναι δυνατόν να βασιζόμεθα σε προ πεντηκονταετίας σχεδιασμούς όταν το σχεδιο πόλεως εκπονήθηκε το 1966  την περίοδο Δημαρχίας Γεωργίου Ηλ. Μακρή.

Ο υπογράφων, Γενικός Γραμματέας της «Καρπαθιακής Λέσχης» ως έμπειρος τουριστικός παράγων, επεσήμανα την αναγκαιότητα ανάπτυξης και του Θαλάσσιου Τουρισμού της Κρουαζιέρας, δεδομένης της προνομιακής μας θέσης στην ανατολική Μεσόγειο, ανάμεσα στα λιμάνια Αλεξάνδριας, Asdod, Λεμεσού και Κρήτης, Ρόδου με τακτικες εβδομαδιαίες προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, τα οποία πλέον είναι πλωτά ξενοδοχεία 2.000-3.000 τουριστών και απαιτούν ευθύγραμμο κρηπίδωμα 300 μ. για ευχερέστερη και ασφαλέστερη πλαγιοδέτηση.

Επίσης, υπογράμμισα το ήδη υπαρκτό πρόβλημα  του κυκλοφοριακού χάους της πρωτεύουσας  με την κραυγαλέα έλλειψη χώρων στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων,

οχημάτων ιδιωτικών και ενοικιαζομένων που καθιστά την καθημερινότητα αφόρητη τους καλοκαιρινούς μήνες και γι αυτό συνυπογράφω την πρόταση του κ. Κανάκη για την τοποθεσία «Βρόντη», έως την πλέον συμφέρουσα.

Με την ευκαιρία, κρίνω σκόπιμο να ενημερώσω τους τυχόν διαφωνούντες  συμπατριώτες και να τους παραθέσω το παράδειγμα της Ρόδου πως έλυσε το λιμενικό πρόβλημα. Απλά μετέφεραν το Εμπορικό λιμάνι μακρύτερα, στην «Ακαντιά».

Η πόλη τους αναπτύσσεται, δεν καθηλώνεται στο «Μαντράκι». Οι Ρόδιοι βλέπουν και σχεδιάζουν μεγαλόπνοα όταν επενδύουν σε έργα βασικών υποδομών.

Επίσης, να πληροφορήσω τους ελάχιστους αγωνιούντες καταστηματάρχες των Πηγαδίων ότι τάχα μου θα μειωθεί ο τζίρος των επιχειρήσεων. ΟΧΙ! Οι περιηγήσεις των τουριστών κρουαζιέρας (ομιλούμε για κάποιες χιλιάδες εβδομαδιαίως!!!)  θα περιλαμβάνουν πρώτα ξενάγηση στο Αρχαιολογικό μας Μουσείο που στεγάζεται στα Διοικητήρια.

Κατόπιν θα αφήνεται επαρκής χρόνος στη διάθεση των τουριστών για Shopping Spree (Ψώνια) και  coffee break μέσα στα Πηγάδια, προτού αναχωρήσουν για την  επίσκεψη της Ελύμπου.

Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι, αφήστε τις ιδεοληψίες.

Πάρτε την απόφαση για «Βρόντη» όσο πιο γρήγορα γίνεται για το καλό της Καρπάθου. Χάνουμε πολύτιμο χρόνο.

Αντιγράψετε το παράδειγμα της Ρόδου.  Τόσο απλά, απλούστερα δεν γίνεται.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΧΑΟΣ

’Αλλο παράδειγμα προς αντιγραφή.

Ο Δήμος Ροδίων προ δεκαετίας, προκειμένου να προστατεύσει και προωθήσει τον Ροδιακό Τουρισμό, απαγόρευσε τη θερινή περίοδο την κυκλοφορία οχημάτων στην Παλιά Πόλη (Απρίλη – Οκτώβρη) μη ενδίδοντας στις καθολικές διαμαρτυρίες των 8.000 θιγομένων συμπολιτών του που διαβιούν μόνιμα εντός αυτής. Τον χειμώνα βεβαίως και λογικά, δεν ισχύει το απαγορευτικό μέτρο.

Αντιθέτως εμείς τι κάνουμε;

Με πρόσφατη οριακή πλειοψηφική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Καρπάθου (κατά παράβαση του Άρθρου 79 Κανονιστικές Αποφάσεις  του Νόμου 3463/06 (ΦΕΚ 114/ 08.06.2006 Τεύχος Α) Δημοτικού Κώδικα, εδάφιο α2 που απαιτεί την απόλυτη πλειοψηφία, ο κύριος δρόμος της τουριστικής ζώνης με τα μεγαλυτέρα και πλέον γνωστά ξενοδοχεία της πρωτεύουσας: Alimounta Mare, Electra Beach, Mira Mare Bay, Nissia, Possirama Bay κ.ά καθίσταται τώρα μονόδρομος που οδηγεί σε όλα τα χωριά της Καρπάθου!!! (εκτός Μενετών, Αρκάσας).   

Αυτό σημαίνει ότι θα διακινούνται όλες οι νταλίκες και τα Μαμούθ φορτηγά αυτοκίνητα έμφορτα εύφλεκτων υλικών (υγρά καύσιμα, υγραέρια, πυρομαχικά) και τα βαρέα και μη, οικοδομικά υλικά μέσω της πλέον τουριστικής ζώνης του νησιού μας!

Και όχι μόνο, οι οδηγοί θα διακινδυνεύουν μανούβρες σε τρεις κλειστές στροφές 45 μοιρών σε απόσταση 250 μόλις μέτρων!!! (Δημαρχείο, Electra, MiraMare) αντί της μέχρι τούδε μιας και μοναδικής στροφής στου Γκατούλη.

Και όμως σύμφωνα με το ισχύον σχέδιο πόλεως, ο ταχείας κυκλοφορίας οδικός άξονας από το Ξενοδοχείο VENEZIA στον «Τηλέγραφο», μέχρι μέσα στα Πηγάδια, στο «Σιντριβάνι» μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων (4.000 μέτρων) έχει πλήρως διαπλατυνθεί όπως προβλέπεται από τις κυκλοφοριακές ανάγκες (εκτός πόλεως) και το σχέδιο πόλεως (εντός) με καθολική συνέναιση όλων των ιδιοκτησιών, με μόνη προκλητική εξαίρεση στη «Βρύση του Παχούντη» προς κέντρο, όπου τμήμα δρόμου 75 μέτρων! στενεύει επικίνδυνα κατά 2.50 μέτρα, επειδή δεν έχουν ρυμοτομηθεί ακόμη οι αντικρυστοί αυλότοιχοι τεσσάρων ιδιοκτησιών (ο ένας ανήκει στον κ. δήμαρχο Ηλία Λάμπρο) ο οποίος αποφάσισε αντί να λύσει το πρόβλημα, να το μεταφέρει στην τουριστική ζώνη, όπως σωστά, επισημαίνει ο Γιάννης Η. Μανωλάκης στο άρθρο του.

Συγκρίνετε το παράδειγμα του Δήμου Ροδίων. Θυσίασε ενστάσεις 8.000 μονίμων κατοίκων της Παλιάς Πόλης για την ανάπτυξη του Ροδιακού Τουρισμού και εμείς δεν τολμούμε να εναντιωθούμε σε τέσσερις οικογένειες προκειμένου να σώσουμε τον δικό μας τουρισμό.

Αν λοιπόν ο Δήμος επενδύει στον Τουρισμό για να αυξήσει τα διαρκώς μειούμενα έσοδα (μετά και την κατάργηση ΔΗ.ΦΟ.ΔΩ) υποχρεούται να τον προστατεύσει.

Οφείλει να απομακρύνει αμέσως τους συγκεκριμένους αυλότοιχους κατ΄εφαρμογήν του σχεδίου πόλεως. (Για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις, δεν μιλούμε για σπίτια). Αυτομάτως παύει το κυκλοφοριακό κομφούζιο και την κυκλοφοριακή αναστάτωση που δημιούργησε εκ του μηδενός.

Αν δεν το πράξει πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν, θα θρηνήσουμε «ανθρωποθυσίες» στην άσφαλτο και τότε όσοι εκ των κυρίων συμβούλων βάλανε υπογραφή, θα είναι υπόλογοι.