Από το μακρινό 2006, και όχι μόνο, άκουγα για την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο λιμάνι που θα εξυπηρετούσε τους σκοπούς και τις ανάγκες της πρωτεύουσας της Καρπάθου για κάποιες δεκαετίες συνυπολογίζοντας την τουριστική ανάπτυξη που έδειχνε το νησί

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΠΑΝΟΣ, ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ-ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ

Παρακολουθώντας διακριτικά την εξέλιξη του ζητήματος, χωρίς όμως να εμβαθύνω, καθώς πάντα θεωρώ ότι τον πρώτο λόγο έχουν οι ειδικοί σε κάθε ζήτημα, δεν εστίασα στις τεχνικές λεπτομέρειες.

Όμως, τα τελευταία δύο χρόνια σαν δημοτικός σύμβουλος, όφειλα να ασχοληθώ περισσότερο με το εν λόγω θέμα, καθώς κάποια στιγμή θα μου ζητούνταν εκ των πραγμάτων η γνώμη μου και θα έπρεπε να έχω μία προσωπική άποψη.

Είναι δεδομένο ότι ένα έργο τέτοια ζωτικής σημασίας τόσο για την ανάπτυξη όσο και για την βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων αλλά και γενικά των υποδομών ενός τόπου πρέπει να πληροί κάποιες απαραίτητες προϋποθέσεις.

Με την υπάρχουσα μελέτη και τις προτάσεις που τίθενται δεν λύνεται εξ ολοκλήρου το πρόβλημα αλλά μερικώς.

Στην επίσημη (μοναδική) μελέτη η οποία εξετάζεται και συνεχώς αναβάλλεται μέχρι την επόμενη υπάρχουν τρία βασικά μειονεκτήματα.

Το βασικό πρόβλημα κατά τη γνώμη μου εκφρασμένη ως απλού πολίτη και όχι ως κάποιου ειδικού επιστήμονα του αντικειμένου είναι ότι δεν πρόκειται να αποσυμφορηθεί το κυκλοφοριακό της πόλης των Πηγαδίων με τον προτεινόμενο τρόπο αλλά αντιθέτως, ενώ, θα «ελευθερωθούν» τα 700 m του παραλιακού μετώπου θα επιβαρυνθεί όλο το υπόλοιπο τμήμα του σε τέτοιο βαθμό που οι επόμενες γενιές «θα κοιτάνε πίσω» και θα απορούν..

Αναφορικά με τα κρουαζιερόπλοια θα δύναται να δέσει ένα μικρό, έως 160 m, και αυτό με την προϋπόθεση ότι στο λιμάνι δεν θα υπάρχει κάποιο επιβατηγό πλοίο της γραμμής ( θυμίζω ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε είχαμε έξι μέρες την εβδομάδα άφιξη πλοίου στο λιμάνι μας).

ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ. ΦΩΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

Τέλος, σχετικά με το άνοιγμα κατά 45 m του υφιστάμενου μώλου έχω την πίστη ότι θα επιτρέψει στον καιρό που επηρεάζει έντονα το συγκεκριμένο σημείο χωρίς καμία πρόβλεψη προστασίας και θα δημιουργεί έντονες αναταράξεις στην λιμενολεκάνη, οι οποίες πιθανότατα θα δημιουργούν προβλήματα τόσο στα ημερόπλοια και στα αλιευτικά σκάφη όσο και στα καταστήματα της παραλιακής οδού κατά τους χειμερινούς μήνες.

Όλα τα παραπάνω επισημαίνω ότι είναι προσωπική άποψη η οποία με τη λογική προσπαθεί να κατανοήσει και να προτείνει μία λύση για την αποσυμφόρηση της πρωτεύουσα από το κυκλοφοριακό πρόβλημα αλλά και συνδυαστικά να επιτρέψει στο μέλλον να μπορούν να ελλιμενίζονται κρουαζιερόπλοια κάθε μεγέθους στο επίνειο της Καρπάθου όποτε κι αν αυτά έχουν προγραμματίσει την άφιξη τους.

Κύριοι έργα αυτού του βεληνεκούς πρέπει να λύνουν οριστικά το κάθε πρόβλημα και όχι μερικώς, όπως προείπα.ά

Η ιστορία έχει δείξει ότι μόνο ενωμένοι και σε μία συζήτηση ενδεχομένως με τους ειδικούς ( ΓΓ. ΕΣΑΛ , ΛΤΝΑ) θα μπορέσει να γίνει ένα έργο το οποίο οι επόμενες γενιές θα είναι υπερήφανες γι’ αυτό.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΑΘΟΥ