Σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) 22 ναυτικοί, εκ των οποίων 9 Έλληνες- ο πλοίαρχος, ένας τεχνικός και 7 ναυτικοί-, μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου «Αngelic Power», Ελληνικής σημαίας και ελληνικών συμφερόντων, βρίσκονται εγκλωβισμένοι νότια της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας για περίπου 8 μήνες, μέσα σε δύσκολες, για την υγεία τους και την ψυχική τους ισορροπία, συνθήκες. Όπως σημειώνεται και σε σχετικά δημοσιεύματα, διαφορές μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών και των τραπεζών, έχουν σαν αποτέλεσμα την «ακινητοποίηση» του πλοίου σε αγκυροβόλιο και τον εγκλωβισμό του πληρώματος, το οποίο πια αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα υγείας και χρήζει άμεσης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Το «Αngelic Power» που μετέφερε κάρβουνο από την Ινδονησία, είχε σαν προορισμό την Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, όπου και έφτασε τον Ιούλιο του 2020. Άδεια για να ξεφορτώσει έλαβε μετά από 6 μήνες (27/1/2021), διάστημα κατά το οποίο οι ναυτικοί παρέμεναν εγκλωβισμένοι μέσα στο πλοίο, χωρίς να υπάρχει καμία παρέμβαση ή μέριμνα για την κατάστασή τους από την διαχειρίστρια εταιρεία. Ο σύγχρονος Γολγοθάς όμως των 13 αλλοδαπών και 9 Ελλήνων ναυτικών, δεν σταμάτησε εκεί. Από τις 27/1/2021 το πλοίο είναι στάσιμο και αγκυροβολημένο ανοιχτά της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, όπως επαληθεύεται και από το Marine Traffic (https://www.marinetraffic.com/el/ais/details/ships/shipid:4337734/mmsi:239873000/imo:9250189/vessel:ANGELIC_POWER), με τους ναυτικούς να παραμένουν μέσα στο πλοίο και χωρίς να υπάρχει καμία ενημέρωση για το πλάνο αναχώρησης και επαναπατρισμού τους.
Όπως τονίζουν οι συγγενείς των Ελλήνων ναυτικών, ο ναυτικός πράκτορας είχε παρακρατήσει για μήνες τα διαβατήριά τους, η Σύμβαση Εργασίας έχει λήξει για όλους τους ναυτεργάτες, δεν έχουν καμία ενημέρωση για το πότε θα μπορέσουν να πάρουν το δρόμο της επιστροφής, δεν έχουν ακόμη εξοφληθεί τα δεδουλευμένα τους, ενώ οι αρμόδιες αρχές και η διαχειρίστρια εταιρεία δεν έχουν παρέμβει για την αναγκαία περίθαλψη των σοβαρών, πια, προβλημάτων υγείας που έχουν προκύψει. Επιπλέον, μετά τους τόσους μήνες ανείπωτης ταλαιπωρίας και κούρασης, λόγω της άτυπης αυτής ομηρίας, οι ναυτικοί είναι πλέον αντιμέτωποι με τον άμεσο κίνδυνο της πείνας και της εγκατάλειψης, αφού τελειώνουν τα τρόφιμα και τα καύσιμα στο πλοίο.
Μέχρι στιγμής, παρά τις προσπάθειες των συγγενών των ναυτικών, καμία πρόοδος για την επίλυση της κατάστασης και για την επιστροφή των ναυτικών, δεν έχει συντελεστεί, ενώ η εταιρεία δεν έχει προβεί σε καμία επικοινωνία, δεν έχει λάβει καμία πρωτοβουλία, όπως και καμία ευθύνη.
Επειδή, η υγεία και η ασφάλεια των 22 αυτών ναυτικών, μεταξύ των οποίων και 9 Ελλήνων, βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο,
Επειδή, είναι υποχρέωση της Πολιτείας να λάβει όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες και να προβεί στις πρέπουσες διεθνείς επαφές, έτσι ώστε να εφαρμοστούν οι Διεθνείς Κανόνες για την προστασία της ναυτεργασίας, να απεγκλωβιστούν οι ναυτικοί, να επαναπατριστούν οι Έλληνες ναυτικοί και να πιεστεί η εταιρεία να αναλάβει άμεσα μέτρα και ευθύνες,
Επειδή, η κατάσταση πάνω στο Angelic Power, μέρα τη μέρα χειροτερεύει και οι ζωές του πληρώματος είναι εκτεθειμένες σε πολλαπλούς κινδύνους,
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί
- Σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί τα συναρμόδια Υπουργεία έτσι ώστε να απεγκλωβιστούν οι 22 ναυτικοί και να επαναπατριστούν οι 9 Έλληνες;
- Βρίσκονται τα αρμόδια Υπουργεία σε συνεργασία και επαφή με τις αρμόδιες αρχές της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και τις εκεί ελληνικές προξενικές αρχές, ώστε να παρασχεθεί άμεσα ιατρική συνδρομή στους ναυτικούς του Angelic Power και να τερματιστεί ο εγκλωβισμός τους;
- Ποιες οι επαφές που έχουν γίνει με την πλοιοκτήτρια εταιρεία; Τι είδους κυρώσεις, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο, έχουν επιβληθεί στην εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και ποιος ο χρονικός ορίζοντας κατακύρωσής τους;
- Σε ποιαν ελληνικών συμφερόντων εταιρεία ανήκει το πλοίο, μιας και στο πρόσφατο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου (24/3/2020) δεν αναφέρεται καμία πληροφορία ούτε για τη σημαία του πλοίου, ούτε για την επωνυμία της εταιρείας;
- Εκτός από τις ενημερωτικές πρωτοβουλίες, έχει ζητηθεί η επέμβαση της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) αφού εδώ και 8μήνες οι ναυτικοί αυτοί βρίσκονται σε εξαιρετικά δεινή θέση;
- Γνωρίζουν τα αρμόδια Υπουργεία, αν οι ασφαλιστικές ρήτρες του πλοίου περιλαμβάνουν την περίπτωση εγκατάλειψης ναυτικών; Και σε ποιες ενέργειες έχουν προβεί ούτως ώστε να υποχρεωθεί το P and I Club για την ενεργοποίησή τους;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Σαντορινιός Νεκτάριος
Κατρούγκαλος Γιώργος
Αθανασίου Νάσος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αραχωβίτης Σταύρος
Αυγέρη Δώρα
Αυλωνίτης Αλέξανδρος- Χρήστος
Βαρδάκης Σωκράτης
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Γιάννης
Δρίτσας Θοδωρής
Ζεϋμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Θραψανιώτης Μανόλης
Καλαματιανός Διονύσης
Καρασαρλίδου Φρόσω
Κασιμάτη Νίνα
Κάτσης Μάριος
Καφαντάρη Χαρούλα
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χάρης
Μάρκου Κώστας
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Μουζάλας Γιάννης
Μπάρκας Κώστας
Μπουρνούς Γιάννης
Νοτοπούλου Κατερίνα
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Σάκης
Παπανάτσιου Κατερίνα
Παππάς Νίκος
Πούλου Παναγιού
Ραγκούσης Γιάννης
Σκουρλέτης Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Σπίρτζης Χρήστος
Συρμαλένιος Νίκος
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Φωτίου Θεανώ
Χαρίτου Δημήτρης
Χρηστίδου Ραλλία