Το θέμα των άγονων αεροπορικών γραμμών ανέδειξε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου κ.Μάνος Κόνσολας με παρέμβαση του στο Υπουργείο Μεταφορών.
Ο στόχος, όπως τέθηκε από το Βουλευτή Δωδεκανήσου, είναι η διασφάλισης της αεροπορικής σύνδεσης των μικρών νησιών.
Σε πρώτη φάση θα ανανεωθούν οι συμβάσεις που είναι ήδη σε ισχύ για τις άγονες αεροπορικές γραμμές στα νησιά.
Σε δεύτερη φάση θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για να διασφαλιστεί η συνέχιση της αεροπορικής σύνδεσης σε αυτές τις γραμμές μέχρι το 2024. Κριτήριο θα είναι η χαμηλότερη οικονομική προσφορά, κάτι που σημαίνει περισσότερα εισιτήρια με έκπτωση για τους κατοίκους των νησιών που εξυπηρετούνται σε αυτές τις γραμμές.
Πρόκειται για τις εξής γραμμές:
Αθήνα – Λέρος, Αθήνα – Αστυπάλαια, Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος και Ρόδος – Καστελλόριζο.
Αναμένεται ότι με βάση το αρχικό προσχέδιο του διαγωνισμού που δεν ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2020, λόγω της πανδημίας, οι τιμές των εισιτηρίων θα κυμανθούν (χωρίς τέλη και φόρους) ως εξής:
Αθήνα – Λέρος και Αθήνα – Αστυπάλαια (από 65 έως 80 ευρώ)
Ρόδος – Κάσος (από 45 έως 60 ευρώ)
Ρόδος – Κάρπαθος (από 40 έως 55 ευρώ)
Κάρπαθος – Κάσος (από 35 έως 45 ευρώ)
Ρόδος – Καστελλόριζο (από 40 έως 55 ευρώ).
Ο Μάνος Κόνσολας σε δήλωση του, τονίζει:
«Οι άγονες αεροπορικές γραμμές δεν μπορούν να διακοπούν, υπάρχουν εθνικοί αλλά και κοινωνικοί λόγοι για να στηριχθεί η οικονομική και κοινωνική ζωή σε αυτά τα νησιά.
Με το νέο διαγωνισμό θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη αεροπορική σύνδεση αυτών των νησιών για τα 4 επόμενα χρόνια».