Το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου , που αποτελείται κατά τα 13/15 από Δημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους των  επτά νησιών της Ν. Δωδεκανήσου  με την από 28/12/20 αντιφατική απόφασή του  που δημοσιεύθηκε στην διαύγεια (ΑΔΑ: Ψ717ΟΡΙΩ-ΓΚΦ) αποφάσισε την έγκριση της 3ης  αναθεώρησης ΠΠΠΑ και της 2ης αναθεώρησης της μελέτης κυματικής διαταραχής της μελέτης επέκτασης του λιμένα των Πηγαδίων  με την παρατήρηση του Δημάρχου Καρπάθου να μη πειραχτεί η σημερινή προβλήτα και το άνοιγμα του λιμανιού να γίνει μεταξύ της υφισταμένης προβλήτας και της νέας.

Προσομοίωση της λύσης που εγκρίθηκε από το ΔΣ του ΛΤ για το «νέο» λιμάνι στο Γαρόνησο.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση ο Δήμαρχος κ. Νισύριος υποστήριξε ότι αφού συζήτησε με τους συνεργάτες του στο Δήμο την μελέτη διαπίστωσε ότι το πρόβλημα βρίσκεται στο κυκλοφοριακό επισημαίνοντας ότι πρέπει να μη γίνει νέα είσοδος στην παλιά προβλήτα  κόβοντας τμήμα του υπάρχοντα λιμένα αλλά να κατασκευασθεί στην νέα προβλήτα.

Ο αντιδήμαρχος κ. Μιχ.Μανωλάκης, ως μέλος του ΔΣ. του Λ.Τ. διαφώνησε και με τις δύο λύσεις του κ. Γιαμιν λέγοντας ότι γνωρίζει καλά τι συμβαίνει με το λιμάνι και όποια λύση και αν επιλεγεί θα είναι καταστροφική αφού τα παραλιακά μαγαζιά υφίστανται κάθε χειμώνα μεγάλες ζημιές και το πρόβλημα αυτό δεν αντιμετωπίζεται από καμιά από τις λύσεις ΓΙΑΜΙΝ.

Την επομένη της συνεδρίασης του ΛΤ ο δήμαρχος  στην συνεδρίαση του Δ. Συμβουλίου  της 29/12 ανέφερε ότι το θέμα του λιμανιού είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας, ότι δεν εξετάσθηκε αλλαγή της θέσης  και ότι ο ίδιος πρότεινε στο ΔΣ του ΛΤ  την αποδοχή της εναλλακτικής λύσης του κ. Γιαμίν για το Γαρόνησο. Είπε ακόμη ότι είτε το θέλουμε  είτε όχι το λιμάνι θα γίνει στο Γαρόνησο και ότι μελετητής είναι και θα παραμείνει ο κ. Γιαμίν  με τον οποίο επικοινώνησε και συμφώνησε να μειώσει το άνοιγμα του λιμανιού στα 40-50μέτρα  για να μειωθούν οι επιπτώσεις από την εισδοχή των κυματισμών στην λιμενολεκάνη.

Δεν γνωρίζουμε ποιοι είναι οι «συνεργάτες» του Δημάρχου στο Δήμο με τους οποίους διαβουλεύθηκε για το θέμα, αφού δεν το έχει φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως όφειλε πριν την συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου. Όμως είναι προφανές ότι οι «συνεργάτες» του τον παρασύρουν  σε λάθος αποφάσεις.

Πηγάδια Κάρπαθος! Φωτό: John Alexander

Οι «συνεργάτες του» όφειλαν να  του είχαν επισημάνει πως η λύση που είχε περιλάβει ως εναλλακτική στην αναθεωρημένη τεχνική έκθεση ΠΠΠΑ ο κ. Γιαμίν ήταν η αρχική πρόταση του, του 2013,  η οποία δεν εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ το 2016 λόγω των αρνητικών παρατηρήσεων πανελλήνιων φορέων της ναυτιλίας αναφορικά με την ασφάλεια των πλοίων καθώς και την αδυναμία μελλοντικής επέκτασης του λιμένα, ώστε να δύναται να εξυπηρετήσει και κρουαζιερόπλοια.

Το πιθανότερο ως εκ τούτου είναι να μη εγκριθεί και πάλι και να χαθεί και αυτή η τετραετία αναζητώντας και συζητώντας λύσεις με επίκεντρο το Γαρόνησο.

Είναι καιρός οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Καρπάθου αναλαμβάνοντας τις ευθύνες τους να φέρουν οι ίδιοι με αίτησή τους το θέμα προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο και να ζητήσουν να υποβληθεί στην ΕΣΑΛ, ως εναλλακτική λύση και η από 14-1-2019 πρόταση της Τ.Υ. του Λιμενικού Ταμείου, η οποία καλύπτει ικανοποιητικά και για πολλά χρόνια το πρόβλημα των λιμενικών υποδομών του νησιού μας.

Χάθηκαν έξι χρόνια μελετώντας εναλλακτικές λύσεις για το Γαρόνησο. Θα είναι εγκληματικό να χαθούν άσκοπα και άλλα.

ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ