“Η «Ανοικτή Γραμμή» για τους δημότες είναι πια γεγονός στον Δήμο Καρπάθου. Άλλη μια δέσμευση του Δημάρχου Γιάννη Νισύριου, άλλη μια πρωτοβουλία υλοποιείται. Ο Δήμος Καρπάθου θα βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα, δίπλα στους πολίτες του. Από εδώ και πέρα κάθε δημότης μπορεί να τηλεφωνεί στο 23000 και να αναφέρει κάθε πρόβλημα, κάθε αίτημά του, αποφεύγοντας κάθε μετακίνηση ή ταλαιπωρία. Προβλέπεται δε, άμεσα να υπάρχει επικοινωνία, ώστε να ενημερώνεται ο δημότης για την πορεία επίλυσης του προβλήματος.” (Απόσπασμα δημοσίευσης στην ΡΟΔΙΑΚΗ).
Για την παραπάνω υπηρεσία θα πληρωθούν στον ανάδοχο 24.000 ευρώ για έξι μήνες. Όπως αναφέρεται στην απόφαση ανάθεσης «Τελικός στόχος της ανάθεσης υπηρεσιών είναι να αποκομίσει ο Δήμος τα ακόλουθα οφέλη:
1) Αποσυμφόρηση του προσωπικού του Δήμου και των αιρετών από ερωτήματα Δημοτών και αύξηση της παραγωγικότητάς τους.
2) Άμεση και έγκυρη ενημέρωση των Δημοτών.
3) Αποφυγή πολύωρης ταλαιπωρίας των Δημοτών.
4) Εξοικονόμηση παραγωγικού χρόνου εργασίας υπαλλήλων του Δήμου.
5) Δημιουργία γνωσιακής βάσης για διαχείριση προβλημάτων».
Δεν εξηγείται με ποιο τρόπο θα επιτευχθούν τα παραπάνω και πως κοστολογήθηκε η προσφερόμενη υπηρεσία. Στην πράξη γίνεται απλή καταγραφή του αιτήματος από μια τηλεφωνήτρια του αναδόχου στην Αθήνα, η οποία το μεταβιβάζει σε ένα υπάλληλο του δήμου* που με την σειρά του το παραδίδει για ενέργεια στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου. Διαδικασία που οδηγεί μάλλον σε γραφειοκρατία παρά σε «άμεση» εξυπηρέτηση του Δημότη.
Προτιμότερο και ανέξοδο θα ήταν να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του Δήμου τα e-mails των προϊστάμενων ή των υπευθύνων όλων των υπηρεσιών του Δήμου, ώστε οι Δημότες να υποβάλλουν απευθείας, γραπτά τα αιτήματά τους και να τα κοινοποιούν στο κεντρικό e-mail του Δήμου για παρακολούθηση της ικανοποίησής τους.
Θα μπορούσε ακόμη ο Δήμος να διαθέτει ένα αριθμό κινητού βάσης στον οποίον οι Δημότες να υποβάλλουν απευθείας με SMS ή και τηλεφωνικά τα αιτήματα ή παράπονα τους με αυτόματη καταγραφή τους.
Τέλος οι δημότες που δεν είναι εξοικειωμένοι με την χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή χρήση SMS θα μπορούσαν να υποβάλλουν τα αιτήματα τους μέσω των ΚΕΠ του Δήμου ακόμη και τηλεφωνικά.
Το προβαλλόμενο επιχείρημα ότι παρόμοιες υπηρεσίες λειτουργούν και σε άλλους μεγάλους Δήμους δεν πείθει για την χρησιμότητά και την αποτελεσματικότητά της στον Δήμο Καρπάθου με βάση την ανάλυση κόστους/οφέλους.
Στόχος του Δήμου θα έπρεπε να είναι η κατάλληλη οργάνωση των Υπηρεσιών του και η λήψη μέτρων, ώστε να εξυπηρετούνται άμεσα και χωρίς παράπονα οι Δημότες και αυτός ο στόχος δεν επιτυγχάνεται με την χρησιμοποίηση μεσαζόντων.
ΥΓ. Την διαβίβαση των παραπόνων στις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου τώρα την αναλαμβάνει υπάλληλος του αναδόχου που εδρεύει στο δημοτικό κατάστημα.
Η ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΛΟΟΤΑΠΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ
Προκηρύχθηκε από το Δήμο ο διαγωνισμός για την προμήθεια χλοοτάπητα του Δημοτικού σταδίου συνολικού προϋπολογισμού 599.874,80 ευρώ. Οι 500.000 διατίθενται για την προμήθεια του χλοοτάπητα και των εξαρτημάτων για το πότισμά του και 100.000 για την προμήθεια 1000 καθισμάτων και τριών στεγάστρων κερκίδων.
Οι σχετικές πιστώσεις προέρχονται από το πρόγραμμα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ, από το οποίο ο Δήμος χρηματοδοτήθηκε αρχές του 2019 με 600.000 ευρώ για την «Κατασκευή, επισκευή και συντήρηση αθλητικών εγκαταστάσεων». Το προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο με την 17/2019 απόφασή του αποδέχθηκε την χρηματοδότηση και εξουσιοδότησε τον Δήμαρχο για την υποβολή Τεχνικού Δελτίου χωρίς όμως να καθορίσει τα έργα που θα προτείνονταν για χρηματοδότηση.
Παρόμοια πρακτική εφαρμόσθηκε σε όλες τις προσκλήσεις για υποβολή προτάσεων στα προγράμματα ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι και ΙΙ με αποτέλεσμα ο Δήμαρχος σε συνεργασία με εξωτερικούς συμβούλους να αποφασίζει χωρίς προηγούμενη διαβούλευση ποια έργα θα προταθούν για ένταξη και το Δημοτικό Συμβούλιο να βρίσκεται εκ των υστέρων προ τετελεσμένων γεγονότων και στην ανάγκη να εγκρίνει την υλοποίηση των προτάσεων.
Στην προκειμένη περίπτωση ενώ σύμφωνα με την πρόσκληση θα μπορούσε να προταθεί η κατασκευή ή συντήρηση μέχρι δυο αθλητικών εγκαταστάσεων επιλέχτηκε να διατεθούν 500.000 ευρώ για την αντικατάσταση του χλοοτάπητα του Δημοτικού σταδίου, που βρίσκεται σε αχρησία επί οκτώ χρόνια, με φυσικό και πάλι χλοοτάπητα η συντήρηση του οποίου χρειάζεται γύρω στις 40.000 ευρώ το χρόνο και κατανάλωση πάνω από 5.000 κμ πόσιμου νερού, που δεν επαρκεί για τις ανάγκες ύδρευσης.
Θα μπορούσε ο χλοοτάπητας να αντικατασταθεί με συνθετικό με το μισό περίπου κόστος και το υπόλοιπο της πίστωσης να διατεθεί για κατασκευή άλλων αθλητικών εγκαταστάσεων που λείπουν από την Κάρπαθο.
Φαίνεται πως στόχος του «μελετητή» ήταν η απορρόφηση της πίστωσης και όχι η κατασκευή ή βελτίωση αθλητικών εγκαταστάσεων, που θα ήταν χρήσιμες για τους κατοίκους του νησιού μας. Στο συμπέρασμα αυτό οδηγεί το γεγονός πως μόνο η αντικατάσταση του χλοοτάπητα επιφάνειας 8500 τμ. κοστολογείται 472.000 ευρώ ήτοι 55€/τμ όταν η μέση τιμή εξ υπαρχής κατασκευής και τοποθέτησης χλοοτάπητα κυμαίνεται από 20-25€/τμ και το κόστος αντικατάστασής του δεν ξεπερνά τα 15 €/τμ.
Σύμφωνα με αντίστοιχες μελέτες, δημοσιευμένες στο διαδίκτυο, το κόστος της προμήθειας και αντικατάστασης του φυσικού χλοοτάπητα του γηπέδου του Ηροδότου Ηρακλείου επιφάνειας 9.500 τμ με ίδιας ποιότητας χλοοτάπητα, ανέρχεται σε 118.000 ευρώ, του δημοτικού γηπέδου Λευκάδας έκτασης 8800 τμ , 70. 458,56€ και του ΠΑΜΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ επιφανείας 7.700 τμ. 105.000€ ».
Περιμέναμε πως η οικονομική επιτροπή του Δήμου λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω επισημάνσεις θα ζητούσε την τροποποίηση της μελέτης με πρότυπο την αντίστοιχη του Δήμου Ηρακλείου και τα σημαντικά ποσά που θα εξοικονομούντο να διατεθούν σε άλλες απαραίτητες εργασίες συντήρησης του Σταδίου, όπως είναι οι πυλώνες φωτισμού και το ταρτάν ή για την κατασκευή ή βελτίωση άλλων πιο χρήσιμων αθλητικών εγκαταστάσεων στην πόλη.
Προφανώς όμως προτάχθηκε η εύκολη απορρόφηση της πίστωσης αντί της αποτελεσματικής και προς όφελος των δημοτών χρησιμοποίησή της.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΝΑΚΗΣ