Δημοσιοποιήθηκαν οι συμβάσεις ανάθεσης δημοσίας υπηρεσίας χωρίς και πάλι καμιά ουσιαστική βελτίωση των δρομολογίων για την Κάρπαθο.

Το ΠΡΕΒΕΛΗΣ ανέλαβε την εκτέλεση μέχρι 31/10/2020 των δρομολογίων : α)ΘΗΡΑ-ΣΗΤΕΙΑ- ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ- ΔΙΑΦΑΝΙ – ΧΑΛΚΗ -ΡΟΔΟΣ , β) ΜΗΛΟ-ΘΗΡΑ-ΗΡΑΚΛΕΙΟ- ΣΗΤΕΙΑ – ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ – ΔΙΑΦΑΝΙ – ΧΑΛΚΗ- ΡΟΔΟΣ και γ)ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΣΗΤΕΙΑ – ΚΑΣΟΣ – ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ – ΔΙΑΦΑΝΙ – ΧΑΛΚΗ -ΡΟΔΟΣ και επιστροφή κατά τη θερινή περίοδο από 08/06/2020 έως 06/09/2020 , έναντι 57.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ανά δρομολόγιο.

Το BLUE STAR PATMOS ανέλαβε την εκτέλεση μέχρι την 31/10/2023 του δρομολογίου ΡΟΔΟΣ – ΚΑΡΠΑΘΟΣ – ΚΑΣΟΣ – ΡΟΔΟΣ έναντι € 29.939,00 , ανά δρομολόγιο, χωρίς Φ.Π.Α.

ΤΟ ΚΑΣΟΣ ΠΡΙΝΣΕΣ την εκτέλεση τεσσάρων δρομολογίων την εβδομάδα ΚΑΣΟΣ-ΚΑΡΠΑΘΟΣ ΚΑΙ ενός δρομολογίου την βδομάδα ΚΑΣΟΣ-ΣΗΤΕΙΑ από 08/06/2020 έως 06/09/2020 έναντι €2.365,08. και 7.206 € ανά δρομολόγιο

ΠΡΕΒΕΛΗΣ και ΜΠΛΟΥ ΣΤΑΡ ΠΑΤΜΟΣ στο λιμάνι της Κάσου

Προκηρύχθηκε ακόμη επαναληπτικός διαγωνισμός για την εκτέλεση τριών επιπλέον δρομολογίων την εβδομάδα από Ρόδο -Κάρπαθο Κάσο- Σητεία και επιστροφή μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου με πλοίο 3ης κατηγορίας έναντι 46.000 ευρώ

Οι ημέρες αναχώρησης των πλοίων από το Πειραιά παραμένουν οι ίδιες .

Διατίθενται συνολικά 12 εκατομμύρια Ευρώ και η Κάρπαθος εξακολουθεί να έχει την χειρότερη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία από όλα τα νησιά του Αιγαίου, τόσο άποψη συχνότητας όσο και κυρίως από άποψη διάρκειας .   Πριν ένα χρόνο η διάρκεια του «γρήγορου» ταξιδιού από τον Πειραιά στην Κάσο ήταν 15 ώρες και στην Κάρπαθο 17 . Τώρα αυξήθηκε σε 18.5 και 20.5 ώρες αντίστοιχα , ενώ θα ήταν δυνατόν με ένα ορθολογικό σχεδιασμό των δρομολογίων  να μειωθεί σε 10.5 ώρες για την Κάσο και σε 12 για την Κάρπαθο.

Εδώ και έξι χρόνια   προσπαθούμε να πείσουμε τους θεσμικούς φορείς των νησιών μας για την ανάγκη να καθίσουν όλοι μαζί σε ένα τραπέζι να συζητήσουν και να αποφασίσουν ποια ελάχιστα δρομολόγια εξυπηρετούν καλύτερα τα νησιά μας και να απαιτήσουν την προκήρυξή τους από το Υπουργείο .

Περιμέναμε ότι θα εκμεταλλευόντουσαν την παρουσία των  Καρπαθίων Υπουργών στην Κυβέρνηση για να πετύχουν την ουσιαστική βελτίωση της ακτοπλοϊκής μας εξυπηρέτησης.

Αντί αυτού φαίνεται να αρκούνται στην αύξηση των τοπικών δρομολογίων με πλοία 3ης κατηγορίας, που δεν εξυπηρετούν ούτε τους μόνιμους κατοίκους ούτε τους επισκέπτες και τον εσωτερικό τουρισμό   των νησιών μας.

Το 2016 με παρέμβαση του συμπατριώτη μας πολιτευτή Γ. Αναστασιάδη προς τον τότε Υπουργό Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα περιλήφθηκε στην προκήρυξη η δυνατότητα το δρομολόγιο της BLUE STAR να εκτελείται εναλλακτικά απευθείας μέσω Σαντορίνη. Ο Δήμαρχος Καρπάθου αρνήθηκε να ζητήσει την υλοποίηση αυτής της δυνατότητας λέγοντας πως «εμάς μας ενδιαφέρει η ενδοδωδεκανησιακή επικοινωνία», οι δε φορείς της Κάσου πρότασσαν την αύξηση των τοπικών δρομολογίων προς Σητεία. Αντί να απαιτήσουν την εκτέλεση του δρομολογίου από Σαντορίνη που θα μείωνε την διάρκεια του ταξιδιού από Πειραιά στην Κάσο σε 10,5 ώρες το 2018 ζήτησαν και πέτυχαν την επέκταση του δρομολογίου από Ρόδο και στην Κάσο, που διαρκεί 22 ώρες.

Με την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών ο νέος Δήμαρχος Καρπάθου είχε συμφωνήσει να ζητήσει την προκήρυξη τριών δρομολογίων από Πειραιά μέσω Σαντορίνης, το ένα απευθείας και τα δύο μέσω Κρήτης, χωρίς προσεγγίσεις σε άλλα ενδιάμεσα λιμάνια και ένα τοπικό από Ηράκλειο την θερινή περίοδο με πλοίο Α’ κατηγορίας ταχύτητας άνω των 22 κόμβων.

Τελικά όμως το σχετικό έγγραφο στάλθηκε με αδικαιολόγητη καθυστέρηση στο τέλος Οκτωβρίου, ένα μήνα μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού. Και όταν αρχές Δεκεμβρίου επισκέφτηκε τον Υπουργό Ναυτιλίας αντί να επιμείνει στην υλοποίηση του σχεδιασμού αυτού  έστειλε νέο έγγραφο, που ουσιαστικά ακύρωνε το προηγούμενο ζητώντας την προσθήκη τριών τοπικών δρομολογίων από Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Ρόδο, αίτημα που ικανοποίησε ο Υπουργός.

Ο Δήμος Κάσου από την πλευρά του ζήτησε την ενοποίηση των τοπικών γραμμών ΚΑΣΟΥ-ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ και ΚΑΣΟΥ-ΣΗΤΕΙΑΣ για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο από 01/11/2020 και αύξηση της περιόδου εκτέλεσής του σε (23) εβδομάδες «κάτι το οποίο θα συντελέσει στην τουριστική ανάπτυξη της παραμεθορίου περιοχής μας».

Ελλείψει άλλων αιτημάτων από τους θεσμικούς μας φορείς το Σ.Α.Σ. στις 30/6 το Σ.Α.Σ. αποφάσισε την επανάληψη του διαγωνισμού για την τοπική γραμμή Ρόδου Σητείας προκήρυξη νέου για την περίοδο μετα 1/11/2020 με μόνη διαφορά από την περσινή την προσθήκη ενός τοπικού δρομολογίου την εβδομάδα από Κάσο προς Σητεία και τριών δρομολογίων Κάσος -Κάρπαθος κατά την διάρκεια του θέρους.

Συνολικά θα έχουμε 8 δρομολόγια την εβδομάδα μεταξύ Σητείας και Καρπάθου και   δεκαέξι (16) μεταξύ Καρπάθου και Κάσου , ενώ από τον Πειραιά προς Κάρπαθο θα έχουμε και πάλι τρία δρομολόγια με το ταξίδια να διαρκεί 20.5 έως 27 ώρες .

Τον περασμένο Φεβρουάριο σε δημοσίευμα μας με τον Τίτλο «ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ  Δεν πρέπει να χάσουμε την ευκαιρία για βελτίωσή τους», αναφέραμε: « … Σήμερα έχουμε την ευτυχή συγκυρία να βρίσκονται δυο Καρπάθιοι στην Κυβέρνηση. Θα πρέπει λοιπόν να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία αυτή   για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη των νησιών μας».

Και καταλήγουμε: «Είναι ανάγκη   να κινητοποιηθούν άμεσα όλοι, θεσμικοί φορείς και Σύλλογοι, προτείνοντας ρεαλιστικές και ορθολογικές λύσεις και να επιμείνουμε στην ικανοποίησή τους διαφορετικά κινδυνεύουμε να μείνουμε για πολλά χρόνια με δρομολόγια που δεν θα εξυπηρετούν ικανοποιητικά τα νησιά μας».

Δυστυχώς ο μόνος Σύλλογος που ευαισθητοποιήθηκε ήταν η «Αδελφότητα Απανταχού Ολυμπιτών Καρπάθου “Η ΔΗΜΗΤΡΑ”. Ας ελπίσουμε να το πράξουν έστω και τώρα.