Σε συνέχεια των προφορικών μου ενημερώσεων ως πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού 2015-2019 ήδη από τον Αύγουστο 2019 προς τον Δήμαρχο Καρπάθου Νισύριο και προς τον επόμενο πρόεδρο της Επιτροπής Τουρισμού Νίκο Λύκο όταν ανέλαβε καθήκοντα, θα ήθελα να παραθέσω για μια ακόμη φορά έναν σύντομο απολογισμό δράσεων και να ενημερώσω τους δημότες και κάθε αρμόδιο για τα πεπραγμένα και τα παραδοθέντα της Επιτροπής. Να σημειωθεί ότι η ακόλουθη ενημέρωση προς την Επιτροπή Τουρισμού έγινε επίσης από την συνεργαζόμενη εταιρεία marketing REMAKE CONSULTING στο Δήμο Καρπάθου τον Νοέμβριο 2019.
Με στόχο την ανάδειξη της Καρπάθου και των πολύπλευρων δυνατοτήτων της, η Επιτροπή Τουρισμού δραστηριοποιήθηκε γύρω από μια δέσμη στοιχείων και ιδεών με κύριο στόχο την ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ των δράσεων και μάλιστα με το μικρότερο δυνατό κόστος. Στο πνεύμα αυτό ΟΛΑ τα μέλη της Επιτροπής εργάστηκαν και συνεργάστηκαν αφιλοκερδώς, χωρίς ιδιοτέλεια και πολιτικές σκοπιμότητες με αποτέλεσμα να παραχθεί σπουδαίο έργο.
Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής :
- Υλοποιήθηκε το application Karpathian Paths (δωρεάν ηλεκτρονική εφαρμογή ) σε ελληνικά και αγγλικά για τα μονοπάτια του νησιού από την κορυφαία εταιρία Paths of Greece. Πρόκειται για ένα σούπερ εργαλείο όσον αφορά την προώθηση και ανάδειξη της Καρπάθου σε παγκόσμιο προορισμό για περιπατητές όλο το χρόνο. Η Paths of Greece ήρθε στο νησί μας για μεγάλο διάστημα τον Οκτώβριο του 2017 και πραγματοποίησε καταγραφή και φωτογράφηση των μονοπατιών, ενώ το 2018 ξαναήρθε για την παρουσίαση της εφαρμογής σε ανοιχτή εκδήλωση στον Δήμο Καρπάθου. Η εφαρμογή έχει παρουσιαστεί επίσης σε διεθνές κοινό με πολύ θετικά σχόλια.
- Υλοποιήθηκε νέο, σύγχρονο 16σελιδο φυλλάδιο από την εταιρεία DIGITAL ROUTES, με πλήρη κάλυψη όλου του νησιού (δραστηριότητες, γαστρονομία , παράδοση, ιστορία κλπ), σε 6 γλώσσες και 12.000 αντίτυπα το οποίο δίνεται επικουρικά σε Εκθέσεις, δημοσιογράφους και επισκέπτες. Τα φυλλάδια βρίσκονται τοποθετημένα σε γραφείο στον Δήμο Καρπάθου.
- Υλοποιήθηκε από την ειδική ομάδα επιστημόνων NCC οδηγός και φυλλάδιο για την ορνιθοπανίδα (πάνω από 200 είδη πουλιών εντοπίζονται στην Κάρπαθο), πολύτιμο εργαλείο για προσέλκυση επισκεπτών birdwatching, κυρίως άνοιξη και φθινόπωρο. Για το project έγινε ανοιχτή παρουσίαση στο Δήμο Καρπάθου από την εταιρεία NCC. Η δράση έχει παρουσιαστεί σε Δημοσιογράφους, επαγγελματίες και φορείς με θετική ανταπόκριση.
- Υλοποιήθηκε σύμβαση με την εταιρεία marketing REMAKE CONSULTING, με την οποία είχαμε τριετή συνεργασία σε όλες σχεδόν τις δράσεις μας. Η εταιρεία με την εμπειρία της αξιολογούσε τις ιδέες μας και οργάνωνε αποτελεσματικά τις ενέργειές και τις επαφές μας, μας ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η εταιρεία σε συνεργασία με την Επιτροπή πραγματοποιούσε ανοικτή παρουσίαση/ ενημέρωση και απολογισμό έργου στον Δήμο κάθε χρόνο. Η εταιρεία γνωρίζει όλα τα πεπραγμένα της Επιτροπής καθώς και τις διαδικασίες. Ή εταιρεία είχε ενεργή σύμβαση μέχρι το τέλος του 2019 και θα πρέπει να αξιοποιηθεί και θεωρούμε λογικό να συνεχιστεί η αξιόλογη συνεργασία. - Υλοποιήθηκε πρόσληψη υπαλλήλου της Τουριστικής Επιτροπής με σκοπό την λειτουργία του γραφείου Τουρισμού, τήρηση πρακτικών, διεκπεραίωση αλληλογραφίας, e-mail, συλλογή στοιχείων/φωτογραφιών, φύλαξη υλικού κλπ. Ο υπάλληλος είχε ενεργή σύμβαση και μετά την αλλαγή της Επιτροπής και θα πρέπει να αξιοποιηθεί . Επίσης θεωρούμε λογικό να ανανεωθεί η σύμβασή του ώστε να υπάρχει γραφείο Τουρισμού στον Δήμο μας.
- Υλοποιήθηκαν 12 βιντεάκια προβολής του νησιού τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κάθε περίπτωση παρουσίασης και διαφήμισης του νησιού (αν και υπήρχαν στο γραφείο Τουρισμού και επίσης τα είχαν παραλάβει πολλά μέλη της Επιτροπής, θα σας παραδώσω ένα αντίγραφο με τη μορφή usb stick).
- Οργανώσαμε και Υλοποιήσαμε δεκάδες δημοσιογραφικά ταξίδια μέσω των οποίων δημοσιογράφοι και bloggers από όλο τον κόσμο επισκέφτηκαν και ξεναγήθηκαν στην Κάρπαθο, γράφοντας εκατοντάδες άρθρα και ανακοινώσεις που κοινοποιήθηκαν χιλιάδες φορές σε ιστοσελίδες, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εφημερίδες, περιοδικά και κανάλια με αποτέλεσμα να ανέβει κατά πολύ και η αναγνωσιμότητα και η επισκεψιμότητα του νησιού μας.
Ενδεικτικά αναφέρω κάποια: Discover Greece, Forbes, Greece is, girovagate, les berlinettes, in viaggio, geosaison, geo.de, archaeology-travel.com, Berliner morgen post, mittel Deutsche zeitug, passauer neauer presse, quotidiano di Sicilia, de neu Frau, in style, insider reisenmagazin, all about shipping, kala magazine, famous us travel bloggers, passports from the heart, luxe getaways, travelpast50.com, 360° alpha, newsbeast, in2life κ.α.
Οι αναρτήσεις βρίσκονται εύκολα με μια απλή αναζήτηση στο internet και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλους για την διαφήμιση του νησιού μας. Επίσης εκδόθηκαν πάνω από 200 δελτία τύπου σε εγχώρια μέσα ενημέρωσης σχετικά με τις δράσεις μας. - Υλοποιήθηκε έρευνα ικανοποίησης πελατών από την εταιρεία REMAKE CONSULTING και αναλύοντας τα αποτελέσματα προέκυψε το ειδικό σήμα ταυτότητας/brandname του νησιού( λογότυπο) το hasstag #Karpathossurpriseparadise Η παρουσίαση έγινε σε ανοιχτή εκδήλωση στον Δήμο από την REMAKE CONSULTING.
- Συμμετείχαμε σε δεκάδες Εκθέσεις Τουρισμού τόσο σε υπάρχουσες όσο και σε νέες αγορές στις οποίες δεν δίναμε απλώς τα φυλλάδια αλλά πραγματοποιήσαμε ενεργή προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος για όλο το νησί με πάνω από 300 προγραμματισμένες συναντήσεις με bloggers, tour operators, ταξιδιωτικά δίκτυα κλπ, έπειτα από πολύμηνη προεργασία.
- Πραγματοποιήσαμε επαγγελματικές παρουσιάσεις της Καρπάθου σε ειδικό κοινό από τα μέλη της Επιτροπής Τουρισμού σε συνεργασία με φορείς (ΕΟΤ, ΠΝΑΙ κλπ) και τη βοήθεια της REMAKE CONSULTING με ελάχιστο κόστος αλλά ανυπολόγιστο κέρδος.
Ενδεικτικά αναφέρω ότι έγιναν παρουσιάσεις της Καρπάθου στην Ινδία και στις Βρυξέλλες παρουσία της Υπουργού Τουρισμού Κουντουρά, στο Παγκόσμιο συνέδριο SIWC στη Μαγιόρκα, στη Δανία, στη Βιέννη, στο Ντίσελντορφ στο Μόναχο και αλλού… - Πραγματοποιήσαμε γυρίσματα εκπομπών με εγχώρια και παγκόσμια ταξιδιωτικά κανάλια που επισκέφτηκαν για μέρες το νησί μας και ξεναγήθηκαν από τα μέλη της Επιτροπής.
Ενδεικτικά αναφέρω το CNN Travel που επισκέφθηκε την Κάρπαθο για 4 μέρες τον Μάρτιο 2019 και πραγματοποίησε γυρίσματα στην Όλυμπο, το Nautical Channel που επισκέφθηκε την Κάρπαθο για 4 μέρες τον Σεπτέμβριο 2019 και πραγματοποίησε γυρίσματα σε όλο το νησί με αποτέλεσμα 2 εκπομπές οι οποίες έχουν τεράστια απήχηση (χιλιάδες views) καθώς το κανάλι τις προβάλει συχνά, το RAI 1 επισκέφτηκε την Κάρπαθο και πραγματοποίησε γυρίσματα σε όλο το νησί, επίσης συνεργαστήκαμε με την AEGEAN AIRLINES για τη δημιουργία διαφημιστικού σποτ για την Κάρπαθο. Τα βίντεο και τα σποτ υπάρχουν ελεύθερα στο internet/ you tube και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάθε περίπτωση προώθησης της Καρπάθου. Επίσης τον Σεπτέμβριο επισκέφθηκε το νησί μας η Αυστραλιανή παραγωγή My Greek Odyssey, με τους οποίους συνεργαστήκαμε σε τριήμερα γυρίσματα σε όλο το νησί και τη Σαρία. Οι εκπομπές θα προβληθούν σε δεκάδες διαδικτυακά κανάλια και οι ομορφιές της Καρπάθου θα έχουν ακόμα μεγαλύτερη αναγνώριση! - Διοργανώσαμε Γιορτή Τουρισμού τον Σεπτέμβριο του 2014 και κάθε Σεπτέμβριο με ανοιχτή εκδήλωση στο Αμφιθέατρο με κεράσματα και πλούσιο μουσικό πρόγραμμα (Ψαραντώνης, DALOOP, ντόπιους καλλιτέχνες), όπου τιμήσαμε τους συχνούς επισκέπτες, τους συλλόγους, τους χορηγούς και όσους βοήθησαν στο έργο της Επιτροπής Τουρισμού.
- Κάναμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη δημιουργία Πράσινου Τουριστικού περίπτερο σε ακίνητο του Δήμου και ένταξη του σε ανάλογο πρόγραμμα χρηματοδότησης.
- Κάναμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη δημιουργία αναρριχητικών πεδίων με την υπογραφή της προγραμματικής συμβάσης 60.000€ μεταξύ Περιφέρειας και Δήμου.
Θελω να σημειωθεί ότι έγινε έρευνα αγοράς (προσφορές) για τη δημιουργία φωτογραφικού αρχείου για όλο το νησί από επαγγελματίες φωτογράφους, όμως το κόστος ήταν πολύ αυξημένο και ο χρόνος ολοκλήρωσης μεγάλο και έτσι αποφασίσαμε να χρησιμοποιηθούν φωτογραφίες με υψηλή ανάλυση από τα μέλη της Επιτροπής και από φίλους που τις πρόσφεραν πρόθυμα.
Όλες οι δράσεις και οι ενέργειες μας είχαν ως στόχο την ανάπτυξη όλου του νησιού και κυρίως την ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και προσπαθήσαμε να υλοποιηθούν οι δράσεις με το μικρότερο δυνατό κόστος και το καλύτερο αποτέλεσμα για το νησί μας.
Στο πνεύμα της συνεργασίας και της συνέχειας θέλω να ενημερώσω ότι εκκρεμεί η 2η φάση της δράσης για τα μονοπάτια (καθαρισμός και σήμανση) και επίσης πρέπει να ολοκληρωθεί το Πράσινο Τουριστικό περίπτερο και τα αναρριχητικά πεδία.
Σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν προκύψει χρειάζονται στοχευμένες δράσεις και συνεργασία για το καλό του νησιού.
Μιλώντας εκ μέρους όλων των μελών της Επιτροπής Τουρισμού Δήμου Καρπάθου 2014/2019 θέλω να πω ότι θεωρώ αυτονόητο ότι θα βοηθήσουμε, όπως έχουμε κάνει μέχρι τώρα, σε όλες τις ενέργειες που γίνονται για το καλό του νησιού.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΥΤΟΣ