Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης είχε στις 3/6/2020 συνεργασία με τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη για θέματα της αρμοδιότητάς του, που αφορούν τα Δωδεκάνησα. Στη συνάντηση συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες και οι Δωδεκανήσιοι απόστρατοι του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχοι Λιμενικού Κωνσταντίνος Χαρτοφύλλης και Νίκος Κανάκης,από την Όλυμπο Καρπάθου ενώ τηλεφωνικές παρεμβάσεις έκαναν οι Δήμαρχοι Καλύμνου Δημήτρης Διακομιχάλης και Λέρου Μιχάλης Κόλλιας.

Καταρχάς, κατά τη συνάντηση τέθηκε το θέμα της πορείας ίδρυσης και λειτουργίας της σχολής Μηχανικών στην ΑΕΝ Καλύμνου. Ο βουλευτής Δωδεκανήσου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο που έχει συντελεστεί στον τομέα αυτό, μετά μάλιστα την κατάθεση από το Δήμο Καλύμνου της επικαιροποιημένης μελέτης σκοπιμότητας της σχολής και την πρόοδο της  διαδικασίας για τη μεταβίβαση του κτιρίου που θα στεγάσει την υπό ίδρυση σχολή.

Από αριστερά: Οι ε.α. Αντιναύαρχοι Λιμενικού Νίκος Κανάκης, Κων/νος Χαρτοφύλης, Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης και ο βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Υψηλάντης.

Συζητήθηκε επίσης το αίτημα για την αναπροσαρμογή του προυπολογισμού, από 80.000 ευρώ στα 150.000 ευρώ. για την κατασκευή του κτιρίου του Λιμεναρχείου Καλύμνου, μετά μάλιστα την ολοκλήρωση της μελέτης και προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίηση του έργου μέσω προγραμματικής σύμβασης.

Το τρίτο ζήτημα, σε σχέση με την Κάλυμνο, αφορούσε την επέκτασης του ορίου ηλικίας για την άσκηση του επαγγέλματος του δύτη στο 67ο έτος της ηλικίας.

Και για τα δύο αυτά ζητήματα ο κ. Πλακιωτάκη, δήλωσε ότι εξετάζει θετικά την υλοποίηση τους.

Ικανοποιείται αίτημα, που είχε υποβάλει ο Δήμος Λέρου και ζήτησε με σχετική κοινοβουλευτική αναφορά ο κ. Υψηλάντης, για να συμπεριληφθεί και η Λέρος στη νεα ακτοπλοϊκή γραμμή που προβλέπει τη σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου μ’ ένα λιμάνι της Βορείου Ελλάδος και στη συνέχεια σύνδεση με διάφορα νησιά του Αιγαίου φτάνοντας μέχρι Ρόδο.

Συζητήθηκε και η μη διενέργεια δρομολογίων προς τα νησιά της Δωδεκάνησα από το Λαύριο αλλά μόνο από Πειραιά, αφού επιβαρύνεται υπερβολικά ο νησιώτης ταξιδιώτης.

Το αίτημα αυτό, της εταιρείας Νισυριακών Μελετών και σχετικής αναφοράς του Βασίλη Υψηλάντη, ικανοποιήθηκε.

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-KAΣΟΥ

Εν όψει της προκήρυξης των άγονων γραμμών για το 2020 επισημάνθηκε η ανάγκη προκήρυξης δρομολογίων από Πειραιά προς Κάσο – Κάρπαθο χωρίς πολλές ενδιάμεσες προσεγγίσεις με ικανοποιητικό μίσθωμα ώστε να αναληφθεί η εξυπηρέτηση της γραμμής από σύγχρονο πλοίο ταχύτητας άνω των 22 κόμβων και να μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού που σήμερα ξεπερνά τις 20 και 24 ώρες.

Για την τρέχουσα περίοδο ζητήθηκε να τροποποιηθούν τα δρομολόγια των πλοίων που εξυπηρετούν την Κάρπαθο ώστε να μη αναχωρούν την ίδια μέρα και να εξετασθεί η δυνατότητα προέκτασης ενός δρομολογίου από Σαντορίνη προ Σητεία – Κάσο, Κάρπαθο – Ρόδο για την περίοδο Ιουλίου – Οκτωβρίου.

Ο κ. Πλακιωτάκης έδωσε εντολή στον παριστάμενο διευθυντή Θαλασσίων Συγκοινωνιών να εισηγηθεί το θέμα κατά την προσεχή συνεδρίασή του στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.